شناسهٔ خبر: 107261 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در ایام نوروز صورت پذیرفت:

تشدید نظارت بر ناوگان عمومی برون‌شهری مازندران

مازندران-خادمی رئیس اداره حمل و نقل مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران عنوان نمود: ضرورت ارتقای نظارت بر سطح خدمات ناوگان عمومی مازندران و افزایش ضریب امنیت برای کاربران جاده ای و مسافرین در ایام نوروز تشدید شده است. .

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهر سازی از مازندران، عیسی خادمی ضمن اعلام این مطلب بر ضرورت رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در جابجایی مسافر تاکید کرد و افزود: سیاست این اداره کل حمل ایمن مسافران است و در این راستا نظارت مضاعفی بر نحوه عملکرد شرکت ها انجام می شود.

وی ادامه داد: ضد عفونی نمودن اتوبوس‌های ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای، توزیع آب آشامیدنی در بطری های یکبار مصرف، توزیع ماسک یکبار مصرف در بین مسافران و تمدید غیر حضوری (اینترنتی) کارت هوشمند رانندگان ، ضدعفونی نمودن سالنهای اعلام بار و همچنین انتظار مسافر، قرار دادن محلول‌های ضدعفونی در پایانه های بار و مسافر، نصب بنر در محوطه‌های پایانه‌بار و مسافر و ارسال پیام های بهداشتی از طریق پیامک و فضای مجازی به رانندگان برای مقابله با ویروس کرونا از جمله اقداماتی است که به صورت همه روزه انجام می پذیرد.

وی در ادامه خاطر نشان ساخت: در بخش جا به جایی مسافر اقدامات خوبی انجام شده است، به گونه ای که در حال حاضر بسیاری از خدمات به مسافران اعم از فروش بلیت بر بستر وب به آن ها ارائه می شود ولی لزوم ارتقای خدمات با توجه به مطالبات مسافران جزو ضروریات ادامه فعالیت در این بخش است .

خادمی گفت: در سیستم حمل‌و‌نقل زمینی ، شرکت‌های مسافربری، رانندگان اتوبوس و پرسنل داخل اتوبوس در قبال مسافران خود مسئولیت‌هایی دارند و موظف به رعایت اصول و قوانینی هستند .

رئیس اداره حمل و نقل مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اظهار داشت: در مازندران۲۱۲ شرکت حمل و نقلی در بخش مسافر فعال می باشد.