شناسهٔ خبر: 107355 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

حمل و نقل جاده‌ای در هفته‌ای که گذشت؛

نگهداری بیش از پنج هزار کیلومتر از رویه راه‌های اصلی و شریانی/ آمادگی کامل راهداری برای موج دوم سفرهای نوروزی/ جابه جایی قریب به دو میلیون مسافر جاده‌ای/ رفع و اصلاح ۲۲۱ نقطه حادثه‌خیز در کشور

جاده شمال آمادگی کامل راهداری برای موج دوم سفرهای نوروزی، جابه جایی قریب به دو میلیون مسافر جاده‌ای و رفع و اصلاح ۲۲۱ نقطه حادثه‌خیز در کشور، از مهمترین اخبار حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،‌ مهمترین اخبار حمل‌ونقل جاده‌ای در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

آذربایجان غربی نیازمند تسهیلات ویژه برای توسعه ناوگان حمل و نقل یخچال‌دار

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی گفت:‌ این استان با کمبود ناوگان حمل و نقل و کامیون‌های یخچال دار مواجه است و برای توسعه ناوگان یخچال‌دار حداقل به ۵۰۰ ناوگان نیاز دارد.

حمل ۱۲۰ هزار تن کالای اساسی در بوشهر/ رشد ۱۳.۵ درصدی سفر ترانزیت جاده‌ای و حمل کالا نسبت به سال گذشته

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای بوشهر در راستای تشریح عملکرد یکساله اداره کل راهداری این استان از رشد ۱۳.۵ درصدی سفر ترانزیت جاده‌ای و حمل کالا نسبت به سال گذشته خبر داد.

یزد، از استان‌های پیشرو در حوزه حمل و نقل جاده‌ای است/ رشد ۳۵ درصدی مسافر در ۱۴۰۰/ ثبت تخلف عبور و مرور توسط ۵۹ سامانه

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد،‌ در جریان تشریح عملکرد حوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای یزد،‌ این استان را پیش‌رو در حوزه حمل و نقل جاده‌‌ای خواند و از احداث ۴۰ کیلومتر راه روستایی، رشد ۳۵ درصدی تعداد مسافران و ثبت تخلف عبور و مرور توسط ۵۹ سامانه خبر داد.

ثبت بیش از ۱۸۸۴ هزار سفر ریلی/جابه جایی قریب به دو میلیون مسافر جاده ای/اعزام و پذیرش بیش از یک میلیون و۳۶۴ هزار مسافرهوایی

بر اساس آمارهای اعلام شده، از ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تا پنجم فروردین سال جاری، ۲۹۶ هزار و ۱۱۹ سفر جاده‌ای، یک هزار و ۸۸۴سفر ریلی ۱۱ هزار و ۵۲ فروند نشست و برخاست هوایی داخلی و بین‌المللی انجام گرفته است.

افزایش ۱۵۰ درصدی ورود و خروج مسافران نوروزی در خوزستان/ بازدید بیش از یک میلیون نفر از یادمان شهدا و مناطق عملیاتی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل خوزستان از افزایش ۱۵۰ درصدی ورود و خروج مسافران نوروزی این استان خبر داد و گفت: در این ایام تمامی یادمان‌های شهدا میزبان بیش از یک میلیون نفر گردشگر بودند.

بازدید و نظارت بر ناوگان حمل و نقل عمومی در پایانه های مسافربری استان خراسان جنوبی

نظارت بر ۴۸۰ ناوگان مسافری در طرح نوروز ی۱۴۰۱ در استان خراسان جنوبی انجام شد.

ایمن‌سازی جاده‌های استان قزوین در راستای پذیرش مسافران نوروزی/ نصب دو هزار تابلو اخطاری و انتظامی در محورهای مواصلاتی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین اقدامات صورت گرفته به منظور ایمن‌سازی جاده‌های استان قزوین در راستای پذیرش مسافران نوروزی را تشریح کرد و از تهیه و نصب دو هزار تابلو اخطاری و انتظامی طی یکسال خبر داد.

آمادگی کامل راهداری برای موج دوم سفرهای نوروزی/ افزایش تردد ۲۳۶ درصدی در آزادراه رشت-قزوین نسبت به نوروز ۱۴۰۰

مدیر مرکز مدیریت راه‌های کشور از آمادگی کامل این سازمان برای مواجهه با آغاز موج دوم سفرهای نوروزی خبر داد و میزان تردد در محورهای مواصلاتی کشور را تشریح کرد.

نگهداری بیش از پنج هزار کیلومتر از رویه راه‌های اصلی و شریانی

سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، در سال ۱۴۰۰ به بخش اعظمی از وعده‌های خود جامه عمل پوشاند و با اعلام گزارش عملکرد یکساله خود از نگهداری بیش از پنج هزار کیلومتر از رویه راه‌های اصلی و شریانی و رفع و اصلاح ۲۲۱ نقطه حادثه خیز در کشور، طی این بازه زمانی خبر داد.