شناسهٔ خبر: 107390 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خبرداد

طرح بازدید نوروزی از پایانه‌های مسافربری استان همدان

محمد سرگزی معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همدان گفت: بازدید‌ها و نظارت های نوروزی از پایانه‌های مسافربری استان در حال انجام است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی استان همدان، محمد سرگزی گفت: در آستانه نوروز و برای ارتقای آمادگی خدمات رسانی به مسافران، تمام ناوگان‌های مسافری استان مورد بررسی قرار گرفت و شرکت‌ها موظف بودند تا در طول یک هفته پس از انجام این بررسی، نسبت به رفع عیب و نقص ناوگان خود اقدام کنند.

وی افزود: در صورتی‌که مالکان در این مدت نسبت به رفع عیب و نقص ناوگان اقدام نکنند از فعالیت و تردد آن در جاده جلوگیری شد.

سرگزی ادامه داد: شرکت‌های مسافری نیز مکلف شدند پیش از آغاز طرح سفر‌های نوروزی نسبت به بررسی فنی، چکاپ و نظات بر ناوگان حمل و نقل عمومی اقدام کرده و نقص و ایراد‌های احتمالی را رفع کنند.

معاون حمل و نقل استان همدان یادآور شد: طرح کنترل و نظارت بر ناوگان حمل و نقل عمومی نیز در حال اجراست که این طرح برای تامین و ارتقای ایمنی تردد‌های جاده‌ای انجام می‌شود و رویکرد ما، کاهش تخلفات در حوزه حمل و نقل عمومی است.

این مسئول بیان کرد: بررسی فنی از سالم بودن ناوگان برای جلوگیری از وقوع سانحه‌های ترافیکی الزامی است از این رو با توجه به افزایش سفر‌ها در نوروز، انجام بررسی‌های لازم در این زمینه در دستور کار است.

سرگزی ابراز داشت: برای خدمات رسانی بهتر به مسافران نوروزی، نظارت‌ها و بازرسی‌ها از مجتمع‌های بین راهی هم تشدید شده و این مکان‌ها باید برای پذیرایی از مسافران آماده هستند.