شناسهٔ خبر: 107441 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان انجام پذیرفت؛

جلوگیری از اتلاف وقت و هزینه با الکترونیکی شدن فرم‌های حقوقی

امیر پورحیدر- اصفهان رئیس اداره فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان از الکترونیکی شدن فرم‌های پرکاربرد امور حقوقی این اداره‌کل در راستای تسریع امور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ امیر پورحیدر رئیس اداره فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه در سال‌های اخیر،  پیشرفت فناوری اطلاعات و شاخه‌های وابسته به آن،  راه حل‌های مختلفی را فراروی محیط‌های کاری قرار داده است اظهار داشت: در این میان،  سیستم‌های اطلاعات از مهم‌ترین و کاراترین راه حل‌ها برای تسهیل،  کنترل و نظارت بر گردش اطلاعات در سازمان‌ها است.  

وی بیان داشت: فناوری اطلاعات به عنوان عمده ترین محور تحول و توسعه در جهان منظور شده و دستاوردهای ناشی از آن نیز به گونه‌ای با زندگی مردم عجین شده است که روی گردانی و بی توجهی به آن، اختلالی عظیم را در جامعه به وجود می‌آورد.  

رئیس اداره فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه استفاده از این فنّاوری‌ها موجب کاهش هزینه و زمان رسیدگی و افزایش کارایی می شود گفت: یکی از فعالیت‌های مهم و اولویت‌دار این اداره‌کل الکترونیکی شدن فعالیت ها بوده همواره فرم‌های پرکاربرد جهت سهولت در بهره برداری و تسریع در امور به صورت الکترونیکی طراحی می‌شوند.  

وی فزود: در این راستا پس از تحلیل در سیستم اتوماسیون اداری فرم‌های «دادخواست به دادگاه نخستین» و «دادخواست تجدید نظر» به صورت الکترونیکی طراحی شد و پس از تست‌های مکرر و رفع اشکال توسط کارشناسان متخصص این اداره راه‌اندازی و هم اکنون در حال بهره‌برداری است.  

پورحیدر با اشاره به اینکه این دو فرم از پرکاربردترین فرم های امور حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان بوده است گفت: پیش از این، فرم ها بصورت کاملا سنتی تهیه و در سیستم گردش داده می‌شدند که به علت چاپ کاغذی، در دسترس نبودن افراد و انجام عملیات تکراری، باعث اتلاف وقت و هزینه می‌شد.  

 وی بیان داشت: هم اکنون با طراحی فرم و قالب چاپ های مربوطه که شامل بیش از ۲۰۰ مورد است، این فرآیند به صورت کاملا الکترونیکی تهیه و ارجاع و در نهایت فایل الکترونیکی به دادگاه ارسال می‌شود.  

رئیس اداره فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه این اقدام باعث سهولت کار و صرفه جویی در زمان و هزینه و همچنین جلوگیری از بروز مشکلات احتمالی شده است خاطرنشان کرد: پیش از این، فرم‌های «پرونده‌های حقوقی املاک» و فرم «هیئت نمایندگی» مربوط به معاونت املاک و حقوقی این اداره‌کل الکترونیکی شدند که موجبات رضایت کارکنان و ارباب رجوعان را فراهم کرد.