شناسهٔ خبر: 107442 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان تیران و کرون خبر داد؛

پیشرفت مطلوب پروژه‌های فعال راهسازی شهرستان تیران و کرون

کاشفی اصفهان رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان تیران و کرون از پیشرفت عملیات اجرایی فاز دوم محور تیران- سامان، شروع طرح ملی ساخت مسکن، اتمام بررسی طرح تفضیلی رضوانشهر در کمیسیون ماده ۵ و اجرای طرح کاداستر در این شهرستان خبر داد.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ سعید کاشفی رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان تیران و کرون در خصوص پروژه‌های راهسازی فعال این شهرستان اظهار داشت: فاز دوم از پروژه باند دوم محور تیران - سامان که ارتباط بین استان اصفهان و چهارمحال و بختیاری را برقرار می‌کند به طول ۱۵ کیلومتر و با اعتباری افزون بر ۲۵۰ میلیارد ریال در حال انجام بوده که سه کیلومتر از مسیر نیز آماده اجرای آسفالت است.  

 وی افزود: برای اخذ اعتبارات این محور، با پیگیری‌های بعمل آمده مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار از سوی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور ابلاغ که از این میزان ۶۳ میلیارد ریال تخصیص و از اعتبارات استانی نیز ۳۳ میلیارد ریال برای این محور ابلاغ شده است.  

 رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان تیران و کرون در خصوص وضعیت دیگر پروژه‌های راهسازی این شهرستان تشریح کرد: طرح باند دوم محور تیران - چادگان به طول ۱۴ کیلومتر و تقاطع غیرهمسطح، موسوم به (سه راهی سد) تصویب و ابلاغ شده است که در همین راستا مناقصه احداث تقاطع غیر همسطح این محور با برآورد حدود ۱۰۰ میلیارد ریال برگزار و در مرحله انتخاب پیمانکار است.  

 شروع عملیات اجرایی ۱۴۶ واحدی طرح نهضت ملی مسکن در شهر تیران 

 کاشفی با اشاره به پتانسیل موجود در این شهرستان در خصوص اقدامات انجام شده در حوزه مسکن و ساختمان این اداره گفت: پس از اخذ پروانه‌های ساختمانی طرح اقدام ملی به تعداد ۱۹۰ واحد، عملیات اجرایی ۱۴۶ واحد از آن در قالب ۳۱ بلوک به صورت پیش ساخته آغاز و دارای پیشرفت قابل قبولی است.  

 وی افزود: در راستای خدمات روبنایی مسکن مهر تیران تفاهمنامه ساخت مدرسه ۹ کلاسه به صورت مشارکت با اداره کل نوسازی مدارس به مبلغ حدود ۸۰ میلیارد ریال منعقد و کلنگ ساخت آن نیز بر زمین زده شد.  

 رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان تیران و کرون در خصوص وضعیت متقاضیان ثبت نامی طرح نهضت ملی مسکن گفت: حدود چهار هزار نفر در سامانه ثمن برای شهر تیران ثبت نام کرده‌اند که تامین زمین برای این تعداد از متقاضیان با بازنگری طرح تفکیکی سایت ۵۰ هکتاری شهرک بهارستان در حال انجام است.  

 وی بیان داشت: طرح تفصیلی شهر رضوانشهر پس از اخذ مصوبات در جلسات کمیته کارشناسی، به کمیسیون ماده ۵ ارجاع که پس از پنج جلسه بررسی طرح تصویب شد و جهت ابلاغ در مرحله ارجاع به شورای‌عالی شهرسازی و معماری است.  

  کاشفی ادامه داد: مرحله دوم تهیه طرح تفصیلی شهر عسگران پس از انعقاد قرارداد مرحله دوم با مشاور ذیصلاح و برگزاری جلسات کمیته کارشناسی کمیسیون ماده ۵، شبکه معابر آن مصوب و در مرحله بررسی کاربری‌ها قرار دارد.  

 وی در خصوص بررسی موارد جاری شهرهای سه گانه شهرستان در کمیسیون ماده ۵ گفت: در سال ۱۴۰۰ تعداد سه جلسه کمیته کارشناسی و دو جلسه کمیسیون ماده ۵ برگزار و ۱۹ مصوبه که از مهمترین آنها تغییر کاربری اراضی دولتی از سبز حفاظتی به مسکونی –خدماتی به مساحت ۱۸ هزار مترمربع بوده است اخذ شد.  

  رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان تیران و کرون در رابطه با جلسات کارگروه امور زیربنایی برای داخل حریم گفت: تعداد دو جلسه کارگروه تلفیق با هشت دستورکار برگزار و نهایتا چهار مصوبه برای اراضی دولتی شهرستان اخذ شد.  

 وی گفت: با اقدامات ویژه انجام شده حدود یک هزار و ۸۰۰ هکتار از اراضی دولتی خارج از حریم که اسناد ان به نام راه و شهرسازی صادر شده بود تحویل منابع طبیعی و حدود ۳۵۰ هکتار از اراضی دولتی داخل حریم به نام راه و شهرسازی تغییر نمایندگی داده شد.  

 کاشفی بیان داشت: در راستای اجرای قانون حدنگار با سیاستگذاریهای معاونت املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان، نقشه برداری و تهیه نقشه های شمیم اراضی به مساحت ۴۰۰ هکتار در حال انجام بوده که از این میزان حدود ۵۰ هکتار اسناد تک برگ به نام راه و شهرسازی اخذ شده است.  

وی در خصوص بخشی از فعالیت‌های انجام شده در حوزه املاک و حقوقی این شهرستان در سال ۱۴۰۰ اذعان داشت: تعداد ۱۴ پلاک مسکونی به ۲۸ نفر از خانواده ایثارگران، سه پلاک مسکونی به شش نفر از خانوارهای دارای دومعلول، دو هزار و ۵۰۰ مترمربع جهت احداث مجتمع فرهنگی به اداره فرهنگ و ارشاد، واگذاری سهم ۱۰ درصد شهرداری و ... تحویل شده است.