شناسهٔ خبر: 107445 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه و شهرسازی استان خبر داد:

تحویل واحدهای طرح نهضت ملی مسکن در سیستان و بلوچستان تا پایان سال ۱۴۰۱

بازدید مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان از روند احداث وحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان از تحویل واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در این استان به متقاضیان تا پایان سال ۱۴۰۱ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(سیستان و بلوچستان)، عطاء اله اکبری اظهار داشت: واحدهای طرح نهضت ملی مسکن این استان در قالب ساخت ۵۲۵۱ واحد با میانگین پیشرفت فیزیکی بیش از ۴۰ درصد در حال ساخت است که بر اساس برنامه ریزی انجام شده تا پایان سالجاری تحویل متقاضیان می شود.

وی ادامه داد: همچنین در ثبت نام جدید طرح نیز ۸۷ هزار و ۵۷۵ نفر از شهروندان استان سیستان و بلوچستان اقدام به نام نویسی کرده اند که این اداره کل به منظور اجرای هر چه سریعتر طرح، زمین برای اجرای دوسال نخست اجرای طرح را تامین نموده است و این روند همچنان تا چشم انداز تعیین شده طرح ادامه دارد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: بر اساس آخرین آمار وزارت راه و شهرسازی این استان رتبه نخست عملیات اجرایی طرح نهضت ملی مسکن را در بین استان های کشور از آن خود کرد.

اکبری از کسب رتبه دوم استان سیستان و بلوچستان در تامین زمین مورد نیاز طرح نهضت ملی مسکن خبر داد و تصریح کرد: این طرح علاوه بر رونق اشتغال و مهار نرخ بیکاری موجبات بهبود وضعیت اقتصادی در استان به ویژه در حوزه صنعت ساختمان‌سازی را فراهم می سازد.

لازم به ذکر است با آغاز طرح جهش تولید مسکن و شروع پروژه عظیم ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی طی ۴ سال توسط دولت سیزدهم و با محوریت وزارت راه و شهرسازی کلیه طرح های قبلی ساخت مسکن از جمله اقدام ملی مسکن در زمره طرح نهضت ملی مسکن قرار گرفت.