به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(سیستان و بلوچستان)، حسین مدرس خیابانی اظهار داشت: در سال ۱۴۰۰با پیگیری و اقدامات صورت گرفته حدود هزار میلیارد تومان اعتبار برای ساخت باند دوم در استان تامین شد که نسبت به سال ۹۹ رشد ۴۰۰ درصدی را تجربه کردیم و باعث شد بیش از ۸۰ کیلومتر باند دوم ساخته شود.
وی ادامه داد: قطعا این فرآیند باید در سال ۱۴۰۱ سرعت بیشتری داشته باشد تا به سرعت عقب ماندگی تاریخی در این حوزه در بازده زمانی ۳تا ۴ساله جبران شود.
استاندار سیستان و بلوچستان افزود:سیستان و بلوچستان با دارا بودن بیشترین شبکه راههای ارتباطی اما به دلیل آمار پایین برخورداری از بزرگراه و دو طرفه بودن بیشتر راههای ارتباطی، در نوروز با وجود آمار پایین تعداد تصادفات به دلیل شدت حوادث رتبه بالای را در تعداد کشته شدن سوانح رانندگی از آن خود کرد.
وی تاکید کرد: به منظور کاهش تصادفات رانندگی در سیستان و بلوچستان که سالانه خسارت های جبران ناپذیری را در این استان برجا می گذارد نیازمند طرح ضربتی توسعه مسیرهای دوبانده(بزرگراه) هستیم چرا که تا زمانی که این مهم محقق نگردد به دلیل تصادفات رخ به رخ کماکان شاهد تصادفات شدید منجر به فوت خواهیم بود.
مدرس خیابانی با قدردانی از تلاش شبانه روزی همه عوامل اجرایی در حوزه ایمنی راهها سیستان و بلوچستان در نوروز، گفت: با وجود کسب رتبه ۳۰ کشوری در تعداد تصادفات اما به دلیل فقر راههای دو طرفه در استان شاهد افزایش تصادفات منجر به فوت در نوروز بودیم.
استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: همزمان با تعطیلات نوروزی ۶ جلسه کمیسیون ایمنی راههای در سیستان و بلوچستان برگزار شد که تصمیمات مهمی نظیر انسداد مرزها، توقیف خودروهای با سرعت بالا، محدودیت های ترافیکی، استقرار پایگاهای متعدد پلیس راه و راهداری، ایجاد گشت پلیس راه در طول راههای پر حادثه نظیر زاهدان- خاش و خاش - ایرانشهر، گشت های نامحسوس پلیس راه، افزایش نصب علائم ایمنی و حذف نقاط حادثه را به همراه داشت.
مدرس خیابانی با بیان اینکه تصادفهای جادهای یکی از عوامل بسیار مهم مرگ و میر و صدمات جانی و مالی بوده که آثار سنگین اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی آن، جامعه را به شدت تحت تاثیر قرار می دهد، گفت: سیستان و بلوچستان برای توسعه و رفاه مردم نیازمند ایجاد و آماده سازی زیرساختهای حمل و نقل بوده و مهمترین آن احداث بزرگراه است و تا زمانی که این مهم در کمترین زمان ممکن و به صورت ضربتی محقق نگردد با وجود همه اقدامات مطلوب در حوزه ایمنی راهها شاهد افزایش تلفات انسانی ناشی از تصادف رخ به رخ خواهیم بود.