شناسهٔ خبر: 107496 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تردد ۹میلیون وسیله نقلیه در محورهای استان ثبت شد

مدیرکل رهداری لرستان.jpg در ۱۹روز طرح نوروزی تردد ۹ میلیون و ۴۲۲هزار و ۴۸۰ وسیله نقلیه در محورهای استان لرستان به ثبت رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از لرستان، عباس شرفی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان گفت: از ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تا ۱۳ فروردین ۱۴۰۱ تردد ۹ میلیون و ۴۲۲هزار و ۴۸۰ وسیله نقلیه در محورهای استان به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل با شش میلیون و ۵۱۸هزار و ۳۲۰ وسیله نقلیه از ۴۴.۵ درصد افزایش برخوردار است.

وی با بیان اینکه متوسط تردد روزانه در این مدت ۴۹۹هزار وسیله نقلیه بوده است، افزود: سهم وسایل نقلیه سنگین از این میزان تردد ۱۲درصد می باشد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان گفت: بیشترین تردد به تعداد ۴۲۳هزار و ۴۶۱ وسیله نقلیه در سه‌راهی چالانچولان_ خرم‌آباد به ثبت رسیده و پس از آن محورهای خرم‌آباد _ سه راهی چالانچولان و خرم‌آباد _ پلدختر در رتبه‌های بعدی تردد قرار دارند.

وی خاطرنشان کرد: کمترین تردد به تعداد ۱۵هزار و ۴۴۶ وسیله نقلیه در محور  بیرانشهر-بروجرد ثبت شده و محورهای بروجرد-بیرانشهر و الیگودرز_خمین پس از آن کمترین تردد را به خود اختصاص داده‌اند.

شرفی اظهار داشت: در روز شنبه سیزدهم فروردین ماه، تردد ۴۵۵هزار و ۹۳۱ وسیله نقلیه در استان به ثبت رسیده است در حالی که در سیزدهم فروردین سال گذشته ۳۰۳هزار و ۷۶ وسیله نقلیه در استان تردد داشته‌اند.

وی گفت: سهم وسایل نقلیه سنگین از ترددهای ثبت شده در سیزدهم فروردین امسال ۷.۳ درصد، سرعت متوسط وسایل نقلیه ۷۷.۴ کیلومتر و ساعت اوج تردد بین ۱۰ تا ۱۱ صبح بوده است.

انتهای پیام/