شناسهٔ خبر: 107602 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون راهداری کردستان اعلام کرد:

بازگشایی گردنه تته در محور سروآباد

رامبد نوذری گردنه تته محور ارتباطی شهرستان‌های سروآباد و مریوان در استان کردستان به پاوه و نودشه در استان کرمانشاه بعد از چهار ماه بسته بودن، امروز بازگشایی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از کردستان معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کردستان در حاشیه بازگشایی این مسیر گفت: گردنه تته در محور ارتباطی شهرستان‌های سروآباد و مریوان استان کردستان به استان کرمانشاه یکی از نقاط مرتفع و برف گیر استان کردستان به شمار می‌رود.

نوذری با اشاره به اینکه ، این گردنه هر ساله با بارش اولین برف در آذر ماه بسته می‌شود و باتوجه به سخت گذر بودن آن و اینکه به صورت قوص سرپایین احداث شده است امکان برف روبی وجود ندارد و بازگشایی آن به اول بهار سال آینده موکول می‌شود. افزود:  ارتفاع سنگین برف در گردنه تته که به طور میانگین به هفت تا ۱۰ متر می‌رسد عملیات بازگشایی این مسیر را با کندی روبرو می‌کند و راهداران شهرستان سروآباد به صورت شبانه روزی در گردنه ژالانه برای بازگشایی و ایمن سازی این منطقه مستقر هستند.

معاون راهداری استان کردستان افزود: نیرو‌های راهداری مستقر در گردنه ژالانه عملیات برف روبی این گردنه را از پنجم اسفند سال گذشته آغاز کردند و بعد از گذشت ۴۰ روز خوشبختانه این مسیر با تلاش این عزیزان بازگشایی و ایمن سازی شد. نوذری گفت: در مدتی که این گردنه مسدود بود رانندگان و مسافران از مسیر‌های جایگزین اورامان سلین هجیج برای تردد استفاده می‌کردند و همین امر باعث طولانی شدن مسیر شده بود.

گردنه تته ۲۰ کیلومتر طول دارد که ۴.۲ کیلومتر آن در محدوده استان کردستان شهرستان سروآباد واقع شده است و مابقی آن در حوزه استحفاظی استان کرمانشاه شهرستان پاوه است.