شناسهٔ خبر: 107655 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

حمل‌ونقل دریایی در هفته‌ای که گذشت؛

پشتیبانی بنادر هرمزگان از جام‌ جهانی قطر با تمرکز بر جزیره کیش/ لایروبی آشوراده گام اول در احیای خلیج گرگان/ آزادسازی صد درصد سواحل استان گیلان

بنادر اعلام خبر پشتیبانی ایران از جام جهانی قطر، آغاز لایروبی کانال آشوراده با هدف احیای خلیج گرگان، آزادسازی صد درصد سواحل استان گیلان و تخلیه کشتی حامل ۱۰۰ هزار تن گندم در بندر امام (ره)، از مهمترین خبرهای حوزه بنادر و دریانوردی در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اهم اخباری که در هفته گذشته در حوزه حمل و نقل دریایی به وقوع پیوست به شرح زیر است:

استفاده حدود ۴۶ هزار نفر از اسکله‌های مسافری تفریحی بندر ترکمن و بندر گز در نوروز ۱۴۰۱

مدیربنادر و دریانوردی گلستان اعلام کرد: ۴۵ هزار و ۷۷۰ مسافر نوروزی با استفاده از قایق‌های تفریحی مستقر در تعاونی‌های قایقرانی در سواحل استان بدون هیچگونه حادثه دریایی اقدام به مسافرت‌های دریایی کردند.

برای احیای خلیج گرگان در مرحله اول کانال آشوراده لایروبی خواهد شد

مدیر بنادر و دریانوردی استان گلستان همچنین درباره تازه‌ترین اقدامات برای لایروبی کانال‌های ورودی به خلیج گرگان جهت احیای آن، گفت: در مرحله اول کانال آشوراده لایروبی خواهد شد.

رشد ۲۶ درصدی تخلیه و‌ بارگیری کالاهای اساسی در بنادر ایران طی سال ۱۴۰۰

کالاهای اساسی تخلیه شده در بنادر کشور طی سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۹۹، رشدی ۲۶ درصدی داشته است.

پشتیبانی بنادر هرمزگان از جام‌‌جهانی قطر با تمرکز بر جزیره کیش

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از سفر قریب‌الوقوع وزیر حمل و نقل قطر برای بررسی امکانات کشورمان در استان‌های ساحلی هرمزگان و بوشهر جهت پشتیبانی از برگزاری رویداد ورزشی جام جهانی ۲۰۲۲ در این کشور خبر داد.

بازدید بیش از ۷۷ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری دریایی گیلان در نوروز/ صد درصد سواحل استان گیلان آزادسازی شد

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان با اعلام اینکه جاذبه‌های گردشگری دریایی این استان در نوروز امسال پذیرای بیش از ۷۷ هزار بازدیدکننده بودند، درباره میزان آزادسازی سواحل در استان گیلان هم گفت: تقریبا ۱۰۰ درصد سواحلی که در اختیار دستگاه‌های دولتی بودند، آزادسازی شدند.

پهلوگیری یک کشتی حامل ۱۰۰ هزار تن گندم در بندر امام (ره)

بزرگ‌ترین کشتی ورودی حامل ١٠٠ هزار تن گندم در مجتمع بندری امام خمینی (ره) پهلو گرفت و عملیات تخلیه محموله‌ آن آغاز شد.