شناسهٔ خبر: 10770 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تحویل بیش از ۱۵ هزار واحد مسکن مهر به متقاضیان تا پایان سال در لرستان

مسکن مهر لرستان مدیرکل راه و شهرسازی لرستان از به بهره‎برداری رسیدن بیش از ۱۵ هزار واحد مسکن مهر تا پایان سال در استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی به نقل از اداره كل راه و شهرسازي استان لرستان، شهرام ملکی در شورای مسکن استان، با اعلام این خبر گفت: در استان حدود ۴۵ هزار و ۷۶۴ واحد تعهد اجرای مسکن مهر داریم که به‎صورت تعاونی، سه جانبه و خودمالک اجرایی می‎شوند.

وی  با اشاره به آمار مسکن مهر سال ۹۳ گفت:در این سال بیش از ۲۶ هزار واحد به بهره برداری رسید.برای سال ۹۴ و ۶ ماهه اول سال ۹۵ نیز حدود ۱۹ هزار و ۷۱۰ واحد باقی مانده است که از این تعداد ۱۵ هزار و ۷۷۶ واحد تا پایان ۹۴ تعیین تکلیف خواهند شد که ۸ هزار و ۱۰۶ واحد از آنها در سه ماهه اول افتتاح می‎شوند. از این تعداد نیز ۳هزار  و ۱۰۶ واحد خودمالک و ۵ هزار واحد به‎صورت دولتی و تعاونی هستند.

وی با بیان اینکه برای سه ماهه سوم افتتاح ۷ هزار و ۶۷۰ واحد را در دست اجرا داریم،اضافه کرد: یک‎هزار و ۸۰۰ واحد از مسکن‎ها بلاتکلیف بودند که در حال حاضر به ۱۴۷۲ واحد رسیده‎اند. این واحدها متقاضی ندارند و  تا به حال ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‎اند.

 ملکی اظهار کرد: تحقق کامل مسکن مهر ملزوم شرایط خاصی از جمله تأمین سهم آورده متقاضی، اجرای خدمات زیربنایی، افزایش وام تا ۳۰ میلیون تومان و محوطه‎سازی است که از  بين این آیتم‎ها ، سهم آورده متقاضی می‎تواند تاثیر زیادی بر روند کار داشته باشد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان افزود :شروط عدم تحقق به‎طور کامل در اختیار ما نیست و می‎تواند محقق نشوند، بنابر اين باید با برنامه‎ریزی پیش رویم تا بتوانیم مسکن مهر را به‎موقع به پایان برسانیم./

نظر شما