شناسهٔ خبر: 107703 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان مازندران اعلام کرد

سقف وام نوسازی مسکن در بافت فرسوده استان مازندران ۳۵۰ میلیون تومان است

سید محمد نظری مدیرکل راه و شهرسازی استان مازندران گفت: سقف وام نوسازی مسکن در بافت فرسوده استان ۳۵۰ و در باقی شهرها ۳۰۰ میلیون تومان است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (مازندران) سید محمد نظری مدیرکل راه و شهرسازی مازندران گفت: وام نوسازی مسکن در مرکز استان ۳۵۰ میلیون تومان و سایر شهرها ۳۰۰ میلیون تومان است.

وی ادامه داد: وام بدون سپرده گذاری است و فقط باید ملک در بافت فرسوده باشد تا بانک مسکن این وام را پرداخت نماید نرخ سود وام نیز بین ۹ تا ۱۲ درصد است.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران درباره جزئیات دریافت تسهیلات بافت فرسوه گفت تمام مالکان و انبوه سازانی که در محدوده بافت فرسوده و سکونتگاهی غیر رسمی و بافت تاریخی اقدام به ساخت و ساز کرده اند و مالکانی که پلاک آنها در بافت هدف قراردارد و پروانه ساخت و ساز را دریافت کردند و پروژه آنها حداقل ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته باشد می توانند با دو روش برای دریافت تسهیلات بافت فرسوده اقدام کند.

نظری همچنین اعلام کرد یکی از روش های دریافت وام نوسازی مسکن در بافت فرسوده این است که افراد به پایگاه اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی و سامانه ثبت نام مسکن حمایتی مراجعه کنند و با انتخاب گزینه بافت فرسوده ثبت نام خود را انجام دهند.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران افزود: روش دیگر این است که افراد به صورت مستقیم به سایت شرکت بازآفرینی شهری ایران به نشانی facility.udrc.ir مراجعه کنند و آنجا فرایند ثبت نام دریافت تسهیلات نوسازی بافت فرسوده را انجام دهند.