شناسهٔ خبر: 107704 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ‌ای استان سمنان عنوان کرد؛

رشد ۲ درصدي مراجعه وسایط نقلیه سنگین به مراكز معاينه فني در سال ۱۴۰۰

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ‌ای استان سمنان از افزایش مراجعه وسایل نقلیه سنگین به مراکز معاینه فنی در سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت میزان مراجعه به این مراکز نسبت به سال ۱۳۹۹ از رشد ۲ درصدی برخوردار بوده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مهدی رجایی فرد خاطر نشان کرد: ۴۰ هزار و ۵۱ خودرو پارسال به مراکز معاینه فنی سنگین مراجعه کرده که این رقم در مقایسه با سال ۹۹، به میزان ۲ درصد افزایش داشته است.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ‌ای استان سمنان افزود: از تعداد ۴۰ هزار خودرویی که به مراکز مذکور مراجعه کردند ، بیش از پنجاه و سه درصد خودرو سنگین موفق به اخذ معاینه فنی شده و خودروهای مردود سهم ۴۶.۳ درصدی داشته اند.

رجایی فرد تصریح کرد: در این مراکز علاوه بر بازدید‌های ظاهری شامل کیفیت آج لاستیک ها، شیشه‌ها و آینه ها، چراغ ها، کمربند ایمنی، کپسول آتش نشانی، باک ها، درب‌ها و موارد ایمنی داخل خودرو، آزمون‌های مکانیزه شامل تست ترمز، لغزش جانبی چرخ ها، تست آلاینده ها، کیلومتر شمار و تست نور صورت می‌پذیرد که در مردودی های سال گذشته تست ترمز و آلایندگی بیشترین فاکتورهایی بوده اند که دخالت داشته اند.

وی در پایان تاکید کرد: به منظور نظارت بهینه بر عملکرد مراکز، این اداره کل ضمن انجام بازدید‌های سرزده و دوره‌ای از این مراکز به صورت مستمر اقدام به پایش سامانه مراکز معاینه فنی سنگین کرده و در صورت مشاهده نواقص و تخلفات احتمالی، مطابق مقررات اقدام می‌کند.