شناسهٔ خبر: 107705 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان خبر داد:

هدفگذاری بهره برداری از حدود ۹۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی سال۱۴۰۱ در سیستان و بلوچستان 

مهدی پارسی.jpg معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان گفت: بهره برداری از حدود ۹۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در استان با اعتبار  افزون بر هزار میلیارد تومان در اولویت برنامه های این اداره کل در سال ۱۴۰۱ قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(سیستان و بلوچستان)، مهدی پارسی در نشست با پیمانکاران و مشاوران پروژه های راهسازی استان اظهار داشت: جاده های سیستان و بلوچستان هم اینک به کارگاه‌های راهسازی تبدیل شده است بطوری که ۱۲۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی با اعتبار حدود هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان و فعال بودن ۱۲ کارگاه راه سازی و اشتغال افزون بر ۲ هزار نفر در محورهای زابل- زاهدان، زاهدان- بیرجند، میرجاوه- زاهدان _ بم و زاهدان- خاش، اسکل آباد- گوهرکوه بزمان و زابل - زهک در حال احداث است.

وی تاکید کرد: با هدف توسعه زیرساخت‌های ارتباطی و حمل و نقل جاده‌ای به ویژه بزرگراه که نوید بخش رونق اقتصادی و  افزایش ایمنی سفر در استان خواهد بود در سال ۱۴۰۰، ۶۳ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در محدوده تحت پوشش این اداره کل بعد از اتمام مراحل ساخت زیر بار ترافیک رفت که امسال در تلاش هستیم بنا بر ضروت نیاز استان طول آن به ۹۰ کیلومتر افزایش دهیم.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان گفت: با اقدامات مطلوب صورت گرفته، این اداره کل سال گذشته پیشتاز تامین اعتبار و ساخت بزرگراه و راه اصلی در کشور معرفی شد.

پارسی تاکید کرد: از آنجایی که طولانی شدن پروژه‌های راهسازی با توجه به شرایط اقتصادی و تورم بسیار هزینه‌بر خواهد بود تمام تلاش این اداره کل با وجود همه تنگناهای مالی تکمیل هر چه سریعتر پروژه های زیرساختی به ویژه بزرگراه در استان است.

وی اظهار داشت: همچنین با هدف برقراری ترافیک عبوری ایمن، ساماندهی و ایمن سازی ابنیه فنی و جلوگیری از بسته شدن مسیرها در زمان وقوع سیلاب‌های احتمالی احداث و تکمیل پل های شیله و نهراب درسالجاری به طور ویژه در دستور کار این اداره کل قرار دارد.