شناسهٔ خبر: 107710 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان اعلام کرد:

اتمام مهلت نام نویسی در طرح نهضت ملی مسکن در استان گلستان

راه و شهرسازی گلستان معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان گفت: تعداد ۸۸۶۲۱ متقاضی گلستانی در سامانه طرح حمایتی مسکن موفق به نام نویسی شده اند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گلستان)،اسدالله پناه یزدان اظهار داشت: با اعلام رسمی وزارت راه و شهرسازی، ۲۹ اسفند پایان مهلت نام نویسی در طرح نهضت ملی مسکن بودکه با اتمام این فرصت و پس از گزارش گیری از سامانه ثمن، حدود ۶۹ هزار متقاضی مسکن در استان گلستان  ثبت نام خود را با موفقیت انجام دادند.

وی افزود: از تعداد کل ثبت نام کنندگان ۵۶۳۰۰ نفر مرد و ۱۲۵۱۱ نفر زن هستند.

پناه یزدان با اشاره به این که افراد پس از ثبت نام با یکی از پنج نوع نتیجه و استعلام اولیه مواجه خواهند شد توضیح داد: بر اساس آخرین آمار تاکنون از مجموع ثبت نام کنندگان،  ۵۲۶۲ متقاضی در وضعیت "در انتظار تکمیل استعلام"،  ۲۴۷۶۴ متقاضی در وضعیت "در انتظار تأیید استعلام"، ۳۰۷۸۳ متقاضی در وضعیت "در انتظار بررسی" ، ۲۲۳۱ متقاضی در وضعیت "تایید نهایی یا افتتاح حساب یا تخصیص پروژه" و ۵۷۶۵ متقاضی در وضعیت "رد درخواست یا انصراف" هستند.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان به تنوع در مراحل ثبت نام اشاره کرد و گفت: از ۸۸۶۲۱ نفر ثبت نامی تاکنون  ۶۸۸۱۱ متقاضی در فاز شش (نهضت ملی)، ۴۶۹۶  متقاضی در فاز پنج، ۳۷۹۶ متقاضی فاز فرهنگیان، ۱۹۳متقاضی فاز طلاب،۱۴۱۰ متقاضی فاز کمیته امداد امام خمینی(ره)، ۵۲۶ متقاضی فاز بهزیستی و تعداد ۱۲۵۳ متقاضی به عنوان عضو بنیاد ملی نخبگان در سامانه نام نویسی کرده اند.

 پناه یزدان با بیان اینکه خودمالکین استان از دیماه تا ۲۹ اسفند  سال گذشته برای احداث ۵۴۹۷ واحد مسکونی با ثبت نام در سامانه "ثمن" درخواست استفاده از تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن کردند. اظهار داشت: هم استانی‌های گرامی در همه شهرهای گلستان که دارای زمین بوده و برای آن پروانه ساختمان گرفته و برای دریافت وام و تسهیلات طرح نهضت ملی تا پایان اسفند ۱۴۰۰  با مراجعه به سامانه مذکور اقدام به  ثبت نام نمودند که با اتمام این فرصت و پس از گزارش گیری از سامانه ثمن، حدود ۲۱۱ متقاضی خودمالکی در گرگان برای احداث  ۴۷۰۴ واحد و ۱۲۳ متقاضی در سایر شهرهای  استان گلستان برای احداث ۷۹۳ واحد  ثبت نام خود را با موفقیت انجام دادند.

وی افزود: ۲۳۳ نفر از خودمالکین استان از بانک مسکن و ۱۰۱ متقاضی از بانک های سپه، ملت، ملی  و صادارات و مابقی از سایر بانکها درخواست تسهیلات نموده اند که بر اساس آخرین آمار تاکنون تعداد ۳۶ متقاضی موفق به انعقاد قرارداد با بانک مورد درخواست تسهیلات شده و ۱۴۴ متقاضی در مرحله "در انتظار دریافت مدارک جهت درخواست تسهیلات مشارکت مدنی " و در مرحله "درخواست تسهیلات مشارکت مدنی"  هستند و درخواست ۷ متقاضی عقد مشارکت از سوی بانک ها رد شده است.

 پناه یزدان در خصوص نوع سرپرستی متقاضیان ثبت نام شده در سامانه ثمن اظهار داشت: از مجموع ثبت نام کنندگان، ۵۱۳۲۰  متقاضی متاهل، ۴۱۷۸ نفر زنان مجرد بالای ۳۵ سال و ۳۳۸  نفر مردان بالای ۴۵ سال ، ۷۶۰۰ نفرمردان مجرد ۲۳ تا ۴۵ سال هستند.

وی در خصوص جزئیات آمار ثبت نام کنندگان طرح نهضت ملی مسکن به تفکیک شهرهای استان اعلام کرد: در شهر گرگان ۲۱۱۹۷  ، در شهر گنبدکاووس  ۸۹۷۹  ، در شهر مینودشت  ۵۵۵۸  ، در شهر آزادشهر ۴۰۴۱  نفر و در شهر علی آباد کتول ۳۴۳۸ نفر تا پایان اسفند ۱۴۰۰ در سامانه نام نویسی کرده اند.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان در خصوص جزییات استعلامات اولیه از متقاضیان ثبت نام شده توضیح داد: بر اساس آخرین آمار تاکنون تعداد ۲۲۳۸ متقاضی مسکن با داشتن چهار شرط عدم استفاده از امکانات و تسهیلات  دولتی(فرم ج)، عدم سابقه مالکیت شخصی(ثبت اسناد و املاک)، تاهل و سابقه پنج ساله سکونت مجاز و تایید شده اند که این تعداد حدود ۳ درصد متقاضیان بوده و با توجه به اینکه پالایش متقاضیان جدید هنوز ادامه دارد و تمام متقاضیان و واجدان شرایط تا پایان خرداد سال ۱۴۰۱ تعیین تکلیف می شوند.

پناه یزدان  در خصوص شرط عدم استفاده از امکانات و تسهیلات  دولتی(فرم ج) برای متقاضیان گلستانی اعلام کرد: بر اساس آخرین آمار تاکنون فرم "ج" ۳۸۰۷۴ متقاضی سبز و۳۰۷۳۷  نفر از آن ها قرمز است که البته نیازمند بررسی مجدد خواهد بود.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان افزود: براساس استعلام از سامانه ثبت اسناد و املاک کشور، بر اساس آخرین آمار تاکنون ۶۱۸۹۰ متقاضی هیچ گونه سابقه ملکی و ثبتی نداشته اند و ۱۶۹۲ نفر از آن ها دارای سابقه ملکی  و ۱۰۳۹ نفر نیز دارای سابقه تسهیلات مسکن هستند.

وی در پایان اظهار داشت: بر اساس آخرین آمار تاکنون از مجموع کل متقاضیانی که گزینه مدارک در پروفایل آن ها قابل مشاهده است، تنها ۲۶۵۲۱ متقاضی مدارک خود را به صورت کامل بارگذاری کرده اند.