شناسهٔ خبر: 107802 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در بازدید نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی مطرح شد:

احداث ۲۷ کیلومتر باند دوم در محور زابل- زاهدان

بازدید مهندس اکبری از محور زابل.jpg مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان گفت: عملیات ساخت باند دوم در قطعه سه محور زابل- زاهدان بطول ۲۷ کیلومتر در حال انجام است که پیش بینی می شود که ۲۰ کیلومتر از آن تا پایان سالجاری آماده بهره برداری شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(سیستان و بلوچستان)، عطاء اله اکبری مدیر کل راه و شهرسازی استان در بازدید دکتر سرگزی نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی از روند احداث بزرگراه در محور زابل- زاهدان اظهار داشت: طول محور مواصلاتی زابل - زاهدان حدود ۲۰۰ کیلومتر است که تاکنون در این مسیر ۱۳۵ کیلومتر بزرگراه احداث و مورد بهره برداری قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه محور مواصلاتی زابل- زاهدان بخشی از محور ترانزیتی چابهار- میلک است که نقش بسزایی در رونق اقتصادی کشور و توسعه استان دارد، افزود: همچنین عملیات ساخت باند دوم قطعه سه این محور نیز بطول ۲۷ کیلومتر در حال انجام است که پیش بینی می شود ۲۰ کیلومتر از آن تا پایان سالجاری آماده بهره برداری شود.

مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: همچنین این اداره کل تلاش دارد احداث باند دوم در تنها قطعه باقیمانده محور زابل_ زاهدان بطول ۳۰ کیلومتر را در سالجاری اجرایی کند.

 اکبری در پایان خاطر نشان کرد: در سال ۱۳۹۷ اعتبار ساخت بزرگراه محور زابل- زاهدان تنها ۴۰میلیارد تومان بود که با پیگیرهای صورت گرفته در سال ۱۴۰۰ با وجود تمام تحریم ها، محدودیت منابع مالی و کرونا با رشد ۳۵۰ درصدی به ۱۸۰ میلیارد تومان رسید.