شناسهٔ خبر: 107898 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خبر داد:

تردد ۶ هزار مسافر نوروزی از پایانه مرزی ریمدان در جنوب سیستان و بلوچستان

س و ب- پایانه مرزی ریمدان.jpeg مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: ۶ هزار و ۱۹۱ تردد نوروزی از ۲۵ اسفندماه سال گذشته تا ۱۵ فروردین ماه ۱۴۰۱ در پایانه مرزی ریمدان ثبت شد.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از ایرانشهر، جلال الدین قادری مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: ۶ هزار و ۱۹۱ تردد نوروزی از ۲۵ اسفندماه سال گذشته تا ۱۵ فروردین ماه ۱۴۰۱ در پایانه مرزی ریمدان ثبت شد.

وی بیان کرد: از این میزان تردد ثبت شده در پایانه مرزی ریمدان ۳۶۸۲ تردد ورودی و ۲۵۰۹ ترد خروجی بوده است.

قادری با بیان اینکه داشتن کارت واکسیناسیون و همچنین تست منفی پی سی آر از مهمترین شرایط برای انجام ترددهای مسافری در این پایانه مرزی محسوب می‌شود، تصریح کرد: شهروندان کشور دوست و همسایه پاکستان نوروز امسال بسیار علاقمند به ورود به کشور از طریق پایانه مرزی ریمدان بودند بطوری که سه هزار و ۱۹۱ نفر از اتباع این کشور در این مدت از طریق این پایانه مرزی وارد استان شدند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان سیستان و بلوچستان با اشاره به ظرفیت های پایانه مرزی ریمدان در توسعه روابط ایران و پاکستان افزود: این پایانه مرزی ظرفیت و توانمندی مناسبی برای صادرات و واردات کالا، انتقال زائران پاکستانی و گردشگران و مسافران دارد که از آن می توان به بهترین نحو در توسعه مبادلات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی دو کشور بهره گرفت.

گفتنی است پایانه مرزی ریمدان در نقطه صفر مرزی ایران و پاکستان با چابهار ۱۲۰ کیلومتر و تا گوادر حدود ۷۰ کیلومتر فاصله دارد، این نقطه بهترین مسیر و راه دسترسی ایران به ۳۷ درصد جمعیت جهان(پاکستان، چین و هند) است.