شناسهٔ خبر: 107908 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان خوانسار خبر داد؛

واگذاری بیش از ۷ هکتار از اراضی دولتی شهرستان خوانسار در راستای اجرای طرح‌های شهری

شاهی.خوانسار رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان خوانسار گفت: در سال ۱۴۰۰ بیش از ۷ هکتار از اراضی این شهرستان با کاربری های مختلف جهت اجرای طرح‌های شهری واگذار شد.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ سعید شاهی رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان خوانسار با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰ بیش از هفت هکتار از اراضی دولتی این شهرستان با کاربری‌های مختلف  بمنظور اجرای طرح‌های شهری، واگذار شده است، اظهار کرد: از این میزان ۳.۵ هکتار زمين با كاربری فضای سبز برای احداث پارك، ۳.۵ هكتار زمين با كاربری كارگاه‌های مزاحم شهری برای انتقال كارگاه‌های مزاحم به اين محدوده و دو هزار و ۵۰۰ متر مربع زمين با كاربري خدمات شهری برای احداث ايستگاه شماره ۲ آتش نشانی واگذار شده است.  

 وی افزود: علاوه بر این موارد، پنج هزار و ۳۰۰ متر مربع اراضی در جهت اجرای طرح اقدام ملی مسکن این شهرستان و قطعات مسكونی بمنظور هزينه آماده سازی مسكن مهر واگذار شده است.  

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان خوانسار با بیان اینکه پیگیری‌های لازم جهت واگذاری زمين به واحد صنعتی صنايع نخ خوانسار به مساحت هشت هزار مترمربع انجام پذیرفت، گفت: واگذاری اراضی تصرفی در سال‌های قبل به اشخاص براساس قانون الحاق موادی به قانون ساماندهی از دیگر اقدامات این اداره در زمینه واگذاری اراضی ملی بوده است.  

 وی با اشاره به اینکه این اقدامات همسو با سیاست گذاری های معاونت املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان انجام پذیرفته است، اذعان داشت: در سال ۱۴۰۰ در راستای اجرای قانون حدنگار، صیانت از حقوق بیت المال و حفظ مالکیت دولت بر روی اراضی ملی، اسناد ۳۳ هزار متر مربع از اراضی ملی و موات این شهرستان اخذ شد. که در سه سال اخیر اخذ سند برای بیش از ۲۵۰ هکتار از این اراضی انجام شده است.