شناسهٔ خبر: 107992 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در جلسه کارگروه زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش سرزمین و محیط زیست استان تائید شد:

موافقت با ۶ طرح سرمایه گذاری در زمینه کشاورزی و دامپروری در شهرستانهای خراسان شمالی

کارگروه خراسان شمالی 1 مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: با جانمایی ۱۱ طرح در زمینه صنعتی، کارگاهی، کشاورزی و دامپروری در اولین جلسه کارگروه زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش سرزمین و محیط زیست استان در سال ۱۴۰۱ موافقت شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان شمالی)، اولین جلسه کارگروه زیربنایی استان در سال ۱۴۰۱ در محل سالن جلسات طبقه پنجم استانداری به ریاست سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری و با حضور مدیرکل راه و شهرسازی به عنوان دبیر و مدیران و روسای سایر دستگاه های اجرایی برگزار شد که پرونده هایی از ۷ شهرستان بجنورد، جاجرم، گرمه، فاروج، اسفراین، مانه و سملقان و شیروان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

قاسم قاسمی،مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی تصریح کرد: از ۱۷ پرونده ای که در این جلسه مطرح شد ۶ پرونده در شهرستان شیروان، ۳ پرونده در شهرستان اسفراین، ۳ پرونده در شهرستان فاروج، ۲ پرونده در شهرستان بجنورد و از شهرستانهای مانه و سملقان، گرمه و جاجرم هر کدام یک پرونده مطرح شد که اغلب پرونده ها در خصوص احداث بنا و ایجاد فعالیت در خارج از حریم شهرها بوده است.

وی اظهار داشت: از بین پرونده های مطرح شده، ۸ پرونده در زمینه فعالیتهای کشاورزی و دامپروری بود که ۶ پرونده مورد موافقت کارگروه قرار گرفت و ۲ مورد دیگر به منظور بررسی امکان تامین آب از دستورکار خارج گردید.

قاسمی تصریح کرد: همچنین ۶ پرونده در زمینه فعالیتهای صنعتی و کارگاهی مطرح شد که ۲ پرونده مورد موافقت قرار گرفت، یک مورد به دلیل قرارگیری در مجاورت اراضی سمت توسعه روستا و به منظور تجدید نظر در جانمایی از دستور کار خارج شد و یک پرونده به دلیل مجاورت با محدوده گلستانشهر بجنورد مورد مخالفت اعضا قرار گرفت.

وی اضافه کرد: با عنایت به اعلام نظر رئیس شرکت شهرکهای صنعتی، مقرر گردید دو درخواست در شهرستان اسفراین جهت استقرار در شهرک صنعتی به آن شرکت ارجاع گردد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی در پایان عنوان کرد: از بین سایر پرونده های مطرح شده در جلسه، جانمایی ساختمان اداری کمیته امداد جاجرم و الحاق به محدوده روستای باقرخان ۳ مورد موافقت قرار گرفت و جانمایی مجتمع خدماتی رفاهی در شهرستان فاروج به منظور بررسی امکان تامین آب از دستورکار خارج گردید.