شناسهٔ خبر: 108048 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان خبر داد:‌

رفع تصرف ۸ هکتار زمین دولتی در بهبهان

رفع تصرف اراضی خوزستان معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان از رفع تصرف ۸ هکتار زمین دولتی در بهبهان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خوزستان)، سید حسین دهبان زاده اظهار داشت: چندین فقره تصرفات با احکام قضایی و با همکاری نیروهای انتظامی در بهبهان رفع تصرف شد.
 
وی افزود: این ساخت و سازهای غیر مجاز به شکل غیر قانونی و با تصرف اراضی دولتی در ایام تعطیلات نوروزی انجام شده بود که با حکم مقام قضایی تخریب و به وضعیت سابق برگشت.

دهبان زاده با اشاره به مکان تصرفات اظهار داشت: ۸۰ هزار متر مربع زمین دولتی واقع در داخل محدوده شهر بهبهان پشت بیمارستان تامین اجتماعی که توسط متصرفین به صورت حصار کشی و احداث بنا صورت گرفته بود، رفع تصرف شدند.

وی تصریح کرد: در این عملیات تعداد ۱۳ حصار کشی بلوکی، ۵۰ مسنی و شالوده، ۲ ساختمان احداث شده بطور کامل تخریب شد.

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان ضمن قدردانی از همراهی و همدلی دستگاه قضا، نیروی انتظامی و فرمانداری در رفع تصرف اراضی شهرستان اضافه کرد: دستگاه قضا و نیروی انتظامی همواره همکاری موثری با یگان حفاظت اراضی اداره کل در حفاظت از بیت المال داشته اند.

دهبان زاده با بیان اینکه رسیدگی به موضوع زمین‌خواری یکی از اولویت‌های این اداره است، اذعان داشت: اداره کل راه و شهرسازی استان در راستای برخورد با پدیده زمین‌خواری و تخریب و تصرف اراضی ملی به سرعت عملیات قلع و قمع و رفع تصرف را با قاطعیت و حمایت دستگاه قضایی انجام می‌دهد.

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان از شهروندان خواست برای جلوگیری از تصرفات و در همراهی با یگان حفاظت با شماره ۱۶۵۶ به عنوان پل ارتباطی مقابله با زمین خواری تماس تلفنی برقرار کنند.