شناسهٔ خبر: 108050 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد؛

ارسال پیامک مالیاتی برای ۵۴۰ هزار واحد مسکونی خالی/ اخذ مالیات از واحدهای خالی پس از رفع نواقص سامانه املاک و اسکان

نشست مشترک اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با وزیر راه و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی گفت: برای ۵۴۰ هزار واحد مسکونی خالی شناسایی شده پیامک ارسال شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی دولت سیزدهم پس از حضور در کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی جهت پاسخ به سوالات نمایندگان، گفت: برخی از نمایندگان مجلس سوالاتی را در خصوص حمل و نقل، وضعیت نامناسب جاده‌ها مطرح کردند که عمده آنها به کمبود اعتبارات و مسائل بودجه مربوط می‌شود و مقرر شد پیگیری لازم انجام شود.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به حضور در جلسه کمیسیون اقتصادی مجلس و ارائه توضیحات در خصوص وضعیت اجرای قانون مالیات بر خانه‌های خالی تصریح کرد: طبق سامانه املاک و اسکان که مدتی پیش ساماندهی شد، آمار خانوارهای ایرانی ۶۵ میلیون نفر بوده که وضعیت سکونت تعداد زیادی از آنها مشخص شده است.

وی با بیان اینکه برای خانه‌های خالی شناسایی شده پیامک ارسال کردیم تا وضعیت سکونتی خودشان را تعیین تکلیف کنند، تاکید کرد: در صورتی که خانه آنها خالی نبوده باید سامانه املاک و اسکان اصلاح کنند. البته تعدادی از مالکان وضعیت خودشان را اصلاح کرده و برای تعداد زیادی از مالکان نیز قبض مالیاتی صادر کردیم.

قاسمی بیان کرد: سامانه املاک و اسکان نواقصی داشت و موضوعاتی با سازمان امور مالیاتی و سازمان بازرسی مطرح بود که مقرر شد ظرف دو هفته، کمیته مشترک ایجاد و به وضعیت سامانه رسیدگی شود و نواقص آن بر طرف شود تا برای کلیه خانه‌های خالی قبض مالیاتی صادر کنیم.

به گزارش خانه ملت، وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: تعداد خانه‌های خالی به صورت دقیق مشخص نبوده و بین ۲ الی ۲.۵ میلیون اعلام می‌شود اما هم اکنون برای ۵۴۰ هزار واحد مسکونی خالی شناسایی شده پیامک ارسال کردیم که از تعداد کمی نیز مالیات اخذ شده است.