شناسهٔ خبر: 108051 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان خبر داد:

ثبت ۶۰هزارآزمایش فنی و مهندسی در آزمایشگاه فنی و مکانیک استان یزد

 لاهوتی مدیر آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان یزد مدیرکل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان یزد از ثبت ۶۰هزار آزمایش فنی و مهندسی در آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک این استان به منظور ارتقاء کیفی پروژه‎های عمرانی استانی و ملی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سیدعیسی لاهوتی مدیر آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان یزد اظهار داشت: این آزمایشگاه با در اختیار داشتن ۴۴ نفر نیروی انسانی متخصص و توانمند در ۴ شعبه و ۱۸ واحد محلي مستقر فعال بوده و با ارائه خدمات مطلوب ، نقش موثری در ارتقاء کیفی پروژه‌های عمرانی در سطح استان داشته است.

  لاهوتی به مهمترین پروژه‌های استان اشاره کرد و گفت: پروژه راه‌آهن یزد- اقلید، راه‌آهن محور ارژنگ-سامان، محور اردکان- چوپانان، بزرگراه یزد- بافق، محور یزد- طبس، کنارگذر زارچ- اشکذر، بزرگراه هرات- هرابرجان، بیمارستان ۱۵۰ تختخوابی تامین اجتماعی، مزرعه نیروگاه خورشیدی حرارتی یزد، بهسازی محور اردکان_ نائین، مخازن ۲۰ هزار متر مکعبی سنگاوی، مخزن ۵۰ هزار متر مکعبی شحنه یزد و ... از جمله مهمترین پروژه‌های ملی و استانی بوده است که آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان یزد نقش موثری در ارتقاء کیفی و افزایش طول عمر مفید این پروژه‌ها داشته است.

 وی ادامه داد: آزمایشگاه استان یزد طی سال گذشته در راستای ورود به بازارهای جدید موفق شد همکاری تنگاتنگی با توابع وزارتخانه‌های راه و شهرسازی، نیرو، نفت داشته باشد و در پروژه‌های عمرانی سایر دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی و بخش خصوصي استان حضوری فعال و تاثیرگذار داشته باشد.

 لاهوتی با اشاره به توانمندی‌های آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان یزد گفت: این آزمایشگاه با در اختیار داشتن تجهیزات بروز و استاندارد و بهره‌مندی از نیروهای متخصص توانایی ارائه خدمات کیفی مطلوبی داشته و با انجام ۵۰۰ نوع آزمایش و مطالعات فنی و مهندسی در بخش مهندسی خاک، آزمایش برش تک محوری و سه محوری، تحکیم، نفوذ پذیری، واگرایی خاک و ... انجام آزمایشات انواع طرح‌های اختلاط بتن و آسفالت، کلیه آزمایش مرغوبیت مصالح در دو بخش عمده مخرب و غیر مخرب آزمایش‌های فیزیکی و شیمیایی سیمان، آزمایش شیمیایی و آنالیز خاک و آب، قیرهای مخلوط و خالص را با بالاترین کیفیت، سرعت و دقت و مطابق با استانداردهای داخلی و بین‌المللی را به پروژه‌های عمرانی دولتی و خصوصی ارائه کند.

 به گزارش شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان یزد  در ادامه گفت: آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک برای حضوری قدرتمند و تاثیرگذار در سطح استان حضوری فعال و موثر در جلسات شورای فنی استان، عضويت در کميته نظارت و کميته مصالح دارد و در سال گذشته موفق به عقد قرارداد پروژه‌های عمرانی سازمان نظام مهندسي ساختمان، آب منطقه‌اي، صنایع فولاد و ... شده است.