شناسهٔ خبر: 108081 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه خبر داد؛

سرقت بیش از ۱۰ میلیارد تومان تجهیزات جاده‌ای در سال گذشته

کرمی - مدیرکل کرمانشاه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه گفت: در ۱۲ ماهه سال گذشته ۱۰ میلیارد و دویست و پنجاه و هشت میلیون و هشتصد هزار تومان تجهیزات جاده‌ای توسط سودجویان به سرقت رفته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از کرمانشاه، فریبرز کرمی با اشاره به اینکه در ۱۲ ماهه سال گذشته روند سرقت علائم و تجهیزات در سطح محورهای اصلی، شریانی و بزرگراه‌ها استان افزایشی بوده عنوان کرد: این مسئله چالش‌هایی را در زمینه ایمنی کاربران جاده‌ای ایجاد کرده است.

وی به خسارت ۳ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومانی سرقت تابلو های اطلاعاتی در استان اشاره کرد و افزود: علائم جاده ای بیشترین آمار سرقت را در این زمینه دارند و به لحاظ ریالی نیز بیشترین خسارت مربوط به سرقت علائم ایمنی، ترافیکی است.

وی افزود: در سال گذشته ۳۰ دستگاه چراغ چشمک زن با برآوردی ریالی ۸۱۰ میلیون ریال، ۵۲۰ متر تابلو اطلاعاتی حدود ۲۶ میلیارد ریال، ۲هزار و ۵۰۰ عدد علائم هشداری، ایمنی، ترافیکی و... با برآورد ریالی حدودا ۳۲میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال مربوط به سرقت علائم ایمنی راه ها است.

کرمی گفت: در زمینه روشنایی راه ها ۵۴۰ متر کابل برق با برآورد ریالی ۳۷۸ میلیون ریال، ۲ دستگاه ترانسفورماتور برق حدودا ۶۰۰ میلیون ریال به سرقت رفته است که با در نظر گرفتن حفاظ برای ترانسفورماتور و تابلوهای برق از اقداماتی است که برای جلو گیری از سرقت تجهیزات انجام شده که متاسفانه سارقین با روش جدید و تخریب پایه بتنی و سقوط ترانس اقدام به سرقت تجهیزات روشنایی راه ها کرده اند.

وی از سرقت ۳هزار پایه گاردریل خبر داد و گفت: ۱۳میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال پایه گاردریل و ۱هزار ۶۰۰ عدد شاخه گاردیل بالغ بر ۲۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال توسط سارقین به سرقت رفته است.

کرمی افزود: سقوط وسایل نقلیه به درون دره‌ها، پل‌ها، آب روها، کانال‌ها و… به علت سرقت گاردریل، حفاظ کناری راه، خروج از محور و وقوع تصادفات رخ به رخ به دلیل سرقت حفاظ‌های میانی، ناآگاهی از خطرات جاده‌ای و ناآگاهی از وجود نقاط پر حادثه از مواردی هستند که به علت سرقت تابلوها و تجهیزات جاده‌ای باعث تشدید تصادفات جاده‌ای می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه با توجه به محدودیت اعتبارات تخصیص یافته حفظ و صیانت از تجهیزات و علائم جاده‌ای امری اجتناب ناپذیر و ضروری است، گفت: به طور قطع برای حفظ جان کاربران جاده‌ای به دلیل سرقت تابلوها و تجهیزات راه‌ها، برخورد قاطع و شدید با سارقان توسط مراجع ذی‌صلاح بیش از پیش مورد نیاز است.

این مسئول با بیان اینکه خاموشی ها و سرقت تابلوهای خطر و راهنمایی در جاده ها برای خودروها خطر آفرین است، گفت: از مردم درخواست داریم که درصورت مشاهده سرقت ها، سریعا با پلیس ۱۱۰ و یا تلفن گویای ۱۴۱ اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای تماس گرفته و گزارش سرقت را اعلام کنند.  

انتهای پیام/