شناسهٔ خبر: 108084 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان اعلام کرد

اتمام مهلت نام نویسی در طرح نهضت ملی مسکن در استان مازندران

سید عباس رهگشای معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان مازندران گفت: تعداد ۹۵۴۵۹ نفر متقاضی مازندرانی در سامانه طرح حمایتی مسکن موفق به نام نویسی شده اند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (مازندران)،سید عباس رهگشای اظهار داشت: با اتمام مهلت نام نویسی در طرح نهضت ملی مسکن و پس از گزارش گیری از سامانه ثمن، حدود ۹۵۴۵۹ نفر متقاضی مسکن در استان مازندران  ثبت نام خود را با موفقیت انجام دادند.

وی افزود: از تعداد کل ثبت نام کنندگان ۷۵۹۸۳ نفر مرد و ۱۹۴۷۶ نفر زن هستند.

رهگشای با اشاره به این که افراد پس از ثبت نام با یکی از پنج نوع نتیجه و استعلام اولیه مواجه خواهند شد توضیح داد: بر اساس آخرین آمار تاکنون از مجموع ثبت نام کنندگان،  ۱۱۵ متقاضی در وضعیت "در انتظار تکمیل استعلام"،  ۲۰۰۶۶ متقاضی در وضعیت "در انتظار تأیید استعلام"، ۳۳۳۵۸ متقاضی در وضعیت "در انتظار بررسی"، ۹۸۳۲ متقاضی در وضعیت "تایید نهایی یا افتتاح حساب یا تخصیص پروژه" و ۳۲۰۸۵ متقاضی در وضعیت "رد درخواست یا انصراف" هستند.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان مازندران به تنوع در مراحل ثبت نام اشاره کرد و گفت: از ۱۱۶۴۸۷ نفر ثبت نامی تاکنون  ۹۵۴۵۹ متقاضی در فاز شش (نهضت ملی)، ۱۵۹۲۳ متقاضی در فاز پنج، ۲۱۹۲ متقاضی فاز فرهنگیان، ۷۱۸ متقاضی فاز طلاب،۳۵۶۷ متقاضی فاز کمیته امداد امام خمینی(ره)، ۱۵۳۵ متقاضی فاز بهزیستی و تعداد ۱۸۵۱ متقاضی به عنوان عضو بنیاد ملی نخبگان در سامانه نام نویسی کرده اند.

 رهگشای با بیان اینکه خودمالکین استان از دیماه تا ۲۹ اسفند  سال گذشته برای احداث ۵۴۹۷ واحد مسکونی با ثبت نام در سامانه "ثمن" درخواست استفاده از تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن کردند. اظهار داشت: هم استانی‌های گرامی در همه شهرهای استان که دارای زمین بوده و برای آن پروانه ساختمان گرفته و برای دریافت وام و تسهیلات طرح نهضت ملی تا پایان اسفند ۱۴۰۰  با مراجعه به سامانه مذکور اقدام به  ثبت نام نمودند .

وی افزود: ۵۲۴۵  نفر از خودمالکین استان از بانک مسکن و ۱۱۲۷ واحد از بانک های سپه، ملت، ملی  و صادارات و مابقی از سایر بانکها درخواست تسهیلات نموده اند که بر اساس آخرین آمار تاکنون تعداد ۸۲۱ واحد موفق به انعقاد قرارداد با بانک مورد درخواست تسهیلات شده و ۳۵۱۵ متقاضی در مرحله "در انتظار دریافت مدارک جهت درخواست تسهیلات مشارکت مدنی " و در مرحله "درخواست تسهیلات مشارکت مدنی"  هستند و درخواست ۵۱۲ متقاضی عقد مشارکت از سوی بانک ها رد شده است.

 رهگشای در خصوص نوع سرپرستی متقاضیان ثبت نام شده در سامانه ثمن اظهار داشت: از مجموع ثبت نام کنندگان، ۷۸۶۲۹  متقاضی متاهل، ۱۲۶۹۱ نفر زنان مجرد بالای ۳۵ سال و ۶۴۳ نفر مردان بالای ۴۵ سال ، ۱۰۲۹۲ نفرمردان مجرد ۲۳ تا ۴۵ سال هستند.

وی در خصوص جزئیات آمار ثبت نام کنندگان طرح نهضت ملی مسکن به تفکیک شهرهای استان اعلام کرد: در شهر ساری ۵۲۶۷ نفر، در شهر آمل ۱۲۵۵۷، در شهر بابل ۱۸۵۱۶، در شهر قائم شهر ۸۰۷۸  نفر و در شهر نکا ۶۶۴۱ نفر تا پایان اسفند ۱۴۰۰ در سامانه نام نویسی کرده اند.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان مازندران در خصوص جزییات استعلامات اولیه از متقاضیان ثبت نام شده توضیح داد: بر اساس آخرین آمار تاکنون تعداد ۱۱۷۹۳ متقاضی مسکن با داشتن چهار شرط عدم استفاده از امکانات و تسهیلات  دولتی(فرم ج)، عدم سابقه مالکیت شخصی(ثبت اسناد و املاک)، تاهل و سابقه پنج ساله سکونت مجاز و تایید شده اند و با توجه به اینکه پالایش متقاضیان جدید هنوز ادامه دارد و تمام متقاضیان و واجدان شرایط تا پایان خرداد سال ۱۴۰۱ تعیین تکلیف می شوند.

رهگشای در خصوص شرط عدم استفاده از امکانات و تسهیلات  دولتی(فرم ج) برای متقاضیان مازندرانی اعلام کرد: بر اساس آخرین آمار تاکنون فرم "ج" ۸۰۴۹۰ متقاضی سبز و۳۵۹۹۷  نفر از آن ها قرمز است که البته نیازمند بررسی مجدد خواهد بود.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان مازندران افزود: براساس استعلام از سامانه ثبت اسناد و املاک کشور، بر اساس آخرین آمار تاکنون ۱۱۱۸۰۱ متقاضی هیچ گونه سابقه ملکی و ثبتی نداشته اند و ۴۶۸۶ نفر از آن ها دارای سابقه ملکی  و ۲۶۴۰ نفر نیز دارای سابقه تسهیلات مسکن هستند.

وی در پایان اظهار داشت: بر اساس آخرین آمار تاکنون از مجموع کل متقاضیانی که گزینه مدارک در پروفایل آن ها قابل مشاهده است، تنها ۴۵۵۴۳ متقاضی مدارک خود را به صورت کامل بارگذاری کرده اند.