شناسهٔ خبر: 108086 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

بارش پراکنده و رعدوبرق در بیشتر مناطق کشور/کاهش دمای ۶ تا۸ درجه‌ای در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل/خیزش گردوخاک در شرق و جنوب‌شرق

باران کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام بارش‌های پراکنده در بیشتر مناطق کشور از خیزش گردوخاک در شرق و جنوب‌شرق و کاهش دمای ۶ تا ۸ درجه‌ای در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل خبر داد.

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تازه‌ترین وضعیت جوی امروز،۲۵ فروردین ماه را اعلام کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز در بخش‌هایی از استان‌های ساحلی خزر، خراسان‌شمالی و رضوی، همدان، کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، خوزستان، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، بوشهر، کرمان، و ارتفاعات البرز در استان‌های قزوین، زنجان، البرز و تهران، بارش پراکنده و گاهی رعدو برق پیش‌بینی شده است که همراه با وزش باد شدید موقتی است و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک را نیز به همراه دارد.

رفیعی ادامه داد: فردا در مناطقی از جنوب‌غرب، غرب، جنوب و سواحل خزر، ارتفاعات و دامنه‌های استان‌های قزوین، زنجان، البرز، تهران، سمنان و دامنه‌ها و ارتفاعات زاگرس مرکزی و بتدریج بخش‌هایی از مرکز و شرق و شمال‌شرق کشور رگبار باران همراه با رعدوبرق و وزش باد دارند.

وی از ورود سامانه بارشی جدید به کشور از شنبه خبر داد.

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد: امروز کاهش دمای ۶ تا ۸ درجه‌ای در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل پیش‌بینی شده است و فردا در مناطق شرق، جنوب شرق و مرکز وزش باد شدید موقتی مورد انتظار است که در مناطق مستعد سبب خیزش گردوخاک می‌شود. همین شرایط جوی روز شنبه در مناطق شرق و شمال‌شرق و مناطق مرکزی کشورمورد انتظار است.  همچنین، روزهای یکشنبه و دوشنبه علاوه بر این مناطق در جنوب و جنوب‌شرق کشور همین شرایط تداوم دارد.

رفیعی گفت: آب‌های دریای خزر امروز مواج است و از فردا تا روز دوشنبه تنگه هرمز و شرق خلیج‌فارس، این شرایط را دارند.

وی افزود: آسمان تهران امروز تا قسمتی ابری است که در ساعات بعدازظهر بتدریج ابری می‌شود. وزش باد شدید در تهران نیز پیش‌بینی شده است و در اواخر وقت احتمال بارش پراکنده وجود دارد.

به گفته رفیعی، حداکثر دمای امروز پایتخت ۲۹ و حداقل دما به ۱۸ درجه بالای صفر می‌رسد.