شناسهٔ خبر: 108087 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سرپرست اداره راه و شهرسازی شهرستان سمیرم خبر داد:

اخذ سند تک برگ افزون بر ۱۴۰ هکتار از اراضی ملی شهرستان سمیرم

حسین منصورزاده - اصفهان سرپرست اداره راه و شهرسازی شهرستان سمیرم از اخذ سند مالکیت تک برگ برای ۱۴۰ هکتار از اراضی ملی این شهرستان خبر داد.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ حسین منصورزاده سرپرست اداره راه و شهرسازی شهرستان سمیرم اظهار کرد: این اداره مطابق با سیاست گذاری های معاونت املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان و تلاش و پیگیری های بعمل آمده ۳۳ فقره سند مالکیت تک برگ اراضی ملی این شهرستان را در راستای تثبیت مالکیت دولت اخذ کرد.  

 وی با بیان اینکه یکی از اهداف این اقدام پیشگیری از زمین‌خواری و جلوگیری از تصرفات اراضی ملی بوده عنوان کرد: اسناد اخذ شده مربوط به افزون بر ۱۴۰ هکتار از اراضی ملی شهرستان سمیرم بوده است.  

سرپرست اداره راه و شهرسازی شهرستان سمیرم با اشاره به اینکه اولین گام برای مبارزه با زمین‌خواری اجرای حد‌نگاری اراضی ملی است، گفت: با اجرای قانون کاداستر و سنددار شدن اراضی، اختلافات و دعاوی بین مردم و دستگاه‌های دولتی رفع می‌شود، همچنین با اخذ اسناد تک‌برگی به نام دولت، سودجویی از اراضی ملی و سوء استفاده از اسنادی که ابهام دارند نیز به حداقل ممکن می‌رسد.  

 وی در خصوص دیگر اقدامات این اداره بیان داشت: با تلاش‌های بعمل آمده ۱۸ فقره پرونده حقوقی در محاکم قضایی تشکیل و پیگیری شد همچنین با ۶ مورد تغيير كاربری‌های غيرمجاز باغات به مسكونی كه توسط شهرداری برای آنها پروانه صادر شده بود برخورد شد و موضوع در حال پیگیری است.