شناسهٔ خبر: 108095 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان خبر داد:

مراجعه بیش از ۷۵۴ ناوگان سنگین برای اخذ برگ معاینه فنی در ایام نوروز ۱۴۰۱ در حوزه جنوب سیستان و بلوچستان

علی قبا.jpg معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان سیستان و بلوچستان از مراجعه بیش از ۷۵۴ دستگاه ناوگان سنگین حمل و نقل عمومی بار و مسافر از ۲۵ اسفندماه سال گذشته تا ۱۵ فروردین ماه جاری در جنوب این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از ایرانشهر، علی قبا معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان سیستان و بلوچستان از مراجعه بیش از۷۵۴ دستگاه ناوگان سنگین حمل و نقل عمومی بار و مسافر از ۲۵ اسفندماه سال گذشته تا ۱۵ فروردین ماه جاری در جنوب این استان خبر داد و اظهار داشت: از مجموع تعداد مراجعه کنندگان این مدت، ۶۱۴ وسیله نقلیه عمومی جاده ای برگ معاینه فنی را اخذ کرده و ۱۴۰ وسیله نقلیه دیگر موفق به دریافت مجوز مذکور نگردیدند.
وی افزود: با توجه به اینکه صدور مجوز تردد و فعالیت ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای در بخش کالا و مسافر منوط به رفع نواقص فنی و اطمینان از ایمنی خودرو است، انتظار می رود رانندگان فعال در این حوزه به این مساله توجه جدی داشته و در زمان مقرر نسبت به دریافت برگ معاینه فنی اقدام کنند.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان سیستان و بلوچستان از نظارت دقیق بر فعالیت مراکز معاینه فنی تحت پوشش اداره کل خبر داد و گفت: در مراکز معاینه فنی، وضعیت ناوگان عمومی از نظر مواردی نظیر ترمزها، سیستم احتراق، روشنایی، کمک فنر، سیستم های سرمایشی و گرمایشی، برف پاک کن، کمربند ایمنی و ...  مورد بررسی قرار می گیرد. 
قبا خاطر نشان کرد: معاینه فنی ناوگان حمل و نقل عمومی در کاهش تصادفات و آلودگی هوا و ارتقای ایمنی تردد جاده ای بسیار موثر است.