شناسهٔ خبر: 108114 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

روند کاهش نسبی دما در غرب و شمال‌غرب/خیزش گردوخاک در مرکز، شرق و جنوب‌شرق/پیش‌بینی کاهش دما و رگبار در تهران برای روزهای آتی

رعد و برق کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام اینکه تهران در روزهای آتی کاهش دما و رگبار و وزش باد را دارد از روند کاهش نسبی دما در غرب و شمال‌غرب خبر داد.

فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تازه‌ترین وضعیت جوی امروز، ۲۶ فروردین را اعلام کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز در غرب، جنوب‌غرب، مرکز و نیمه غربی کرمان، یزد، زاگرس مرکزی در همدان، مرکزی، قم و استان‌های واقع در دامنه جنوبی البرز، برای شرق سواحل دریای‌خزر، خراسان شمالی و خراسان رضوی، رگبار پراکنده باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد و خیزش گردوخاک پیش‌بینی شده است. فردا گستره سامانه بارشی درنوار شمالی کشور، مرکز، شرق، جنوب و جنوب‌شرق کشور و همچنین دامنه‌های زاگرس در استان‌های مرکزی قم، و شرق لرستان و همچنین ارتفاعات در جنوب‌غرب کشور تداوم دارد.

گودرزی ادامه داد: برای شرق مازندران، گلستان، خراسان شمالی و خراسان رضوی در برخی ساعات رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی شده است.

وی توضیح داد: امروز و فردا آب‌های خلیج‌فارس مواج و متلاطم است و برای شمال‌غرب و غرب کشور، روند کاهش نسبی دما مورد انتظار است.

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد: امروز در مرکز، شرق و جنوب‌شرق وزش باد شدید موقتی رخ می‌دهد و  در مناطق مستعد خیزش گردوخاک پیش‌بینی شده است. این شرایط برای روزهای شنبه، یکشنبه و دوشنبه در جنوب، شرق و شمال‌شرق ادامه دارد.

به گفته وی، شنبه و یکشنبه در ارتفاعات البرز مرکزی بارش برف و برای دامنه جنوبی البرز و شمال‌شرق کشور، کاهش نسبی دما و در برخی نقاط رویداد تگرگ مورد انتظار است.

گودرزی اعلام کرد: تهران برای امروز آسمانی نیمه‌ابری تا ابری را دارد و در برخی ساعات بارش باران، رگبار و رعدو برق و بعدازظهر وزش باد شدید را دارد. بیشینه دمای پایتخت نیز ۲۸ درجه بالای صفر گزارش شده  است.

وی ادامه داد: تهران در روزهای آتی کاهش دما، رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید دارد.