شناسهٔ خبر: 108123 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان خبرداد:

خسارت ۱۶۰میلیارد ریالی سرقت تجهیزات ایمنی جاده ای در سیستان و بلوچستان

index.jpg مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان گفت: سرقت تجهیزات ایمنی در محورهای مواصلاتی تحت پوشش این اداره کل در سال ۱۴۰۰ ، ۱۶۰میلیارد ریال خسارت به همراه داشته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهر سازی از سیستان و بلوچستان، ایوب کرد با بیان اینکه سرقت علائم ایمنی ، تابلوهای هشدار دهنده، گاردریل و سازه های پل هزینه سنگینی را برای ایمن سازی مجدد به این اداره کل تحمیل می کند، اظهار داشت: نصب تابلوها و علائم هشدار دهنده در جاده‌ها یکی از وظایف راهداران است که متاسفانه در هر ماه آمار قابل توجهی از این علامت‌ها همچون نرده پل ,پایه های مسیر نما,تابلوهای اخطاری , انتظامی , اطلاعاتی , صفحه گاردریل و چراغ‌های چشمک زن سولار با تمام متعلقات به سرقت می‌رود.

وی گفت:علائم جاده ای سرقت شده با قیمت‌های بسیار اندک به دلالان و خریداران کالاهای مسروقه فروخته می‌شود ،در حالیکه این اداره‌ کل برای خرید و نصب مجدد آنها هزینه‌های سنگینی را  متحمل می شود  که می‌توانست در زمینه بهسازی جاده‌های استان صرف کند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: با توجه به اینکه نبود تابلوهای مسیرنما و هشدار دهنده در جاده‌ها رانندگان را با مشکلات متعددی مواجه می‌کند و بعضا باعث بروز حوادث رانندگی می شود, این اداره کل سریعا اقدام به جایگزینی علائم سرقت رفته در محورهای مواصلاتی تحت پوشش می کند.

کرد افزود:پیگیری های زیادی به ویژه در حوزه فرهنگ‌سازی و اطلاع رسانی در جاده ها و تبعات نبود تابلوهای هشدار دهنده توسط این اداره کل تاکنون انجام شده است تا شاهد کاهش این اقدام نامناسب در جامعه باشیم.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان در پایان با اشاره به اینکه تعدادی از سارقان علائم ایمنی در محورهای مواصلاتی استان با همکاری نیروی انتظامی در این مدت دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند, خاطر نشان کرد: ازکاربران جاده ای و همچنین شهروندان گرامی تقاضا می شود در صورت مشاهده هرگونه سرقت و یا خرید و فروش علائم و تجهیزات ایمنی جاده ای, مراتب را فورا به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند یا از طریق تماس با تلفن ۱۴۱جهت رسیدگی فوری گزارش دهند.