شناسهٔ خبر: 108135 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان کاشان خبر داد؛

رفع تصرف ۵۰ هکتار از اراضی دولتی شهرستان کاشان

مجتبی آراسته - اصفهان رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان کاشان از رفع تصرف ۵۰ هکتار اراضی دولتی این شهرستان به ارزش تقریبی ۶۰۰ میلیارد تومان در زمستان سال ۱۴۰۰ خبر داد.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(اصفهان)؛ مجتبی آراسته رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان کاشان گفت: با هدف حفظ و نگهداری از زمین‌های دولتی و جلوگیری از تجاوز افراد سودجو بیش از ۵۰  هکتار از اراضی ملی به ارزش ۶۰۰ میلیارد تومان در این شهرستان رفع تصرف شد.  

 وی افزود: برای رفع تصرف این زمین‌های دولتی ۱۷۰ فقره حکم قضایی اجرا و زمین‌ها اعاده به حالت قبل و به بیت‌المال بازگردانده شد.  

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان کاشان بیان داشت: با این اقدام ضمن جلوگیری از مهم از زمین‌خواری، منشا تخلف‌گونه فکری تصرف زمین‌های دولتی به صفر رسیده است.  

وی اذعان داشت: در طرح جهش تولید مسکن ۲۵ هزار نفر برای شهرهای هفت‌گانه این شهرستان ثبت نام کرده‌اند که تاکنون بیش از ۱۲هزار نفر از آنها تایید صلاحیت شده‌ است.  

 آراسته گفت: در شهرهای شهرستان کاشان یک هزار و ۳۲۰ هکتار زمین برای اجرای این طرح پیش‌بینی وپیشنهاد شده است.  

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون درفازاول این طرح برای بیش از یک هزار و ۶۰۰ واحد در شهرهای کاشان، قمصر، برزک، جوشقان قالی، مشکات و کاموچوگان برنامه‌ریزی شده که مراتب درقالب‌های مختلف توسط پیمانکاران وبنیادمسکن بعنوان کارگزار این اداره در حال ساخت است.  

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان کاشان با اشاره به قانون ساماندهی زمین‌های دولتی، تصریح کرد: در راستای حفظ حقوق عامه و  بیت‌المال، سال گذشته ۴۰ فقره سند تک برگ برای بیش از یک هزار و ۲۰۰ هکتار از زمین‌های شهرستان کاشان اخذ شد و بیش از ۲۵ هزار هکتار از اراضی دولتی ساماندهی، شناسایی، تثبیت، ثبت کاداستر ومنجر به اقدامات ثبتی مورد نیاز شد.  

 وی با بیان اینکه ۸۲ هزار و ۱۱۷ مترمربع از اراضی این شهرستان در قالب اجاره به شرط تملیک برای ساخت ورزشگاه و مجتمع ورزشی تفریحی در جاده کاشان - قمصر واگذار شد اظهار داشت: این مهم در راستای حفظ حقوق مردم، گسترش یکنواخت توسعه شهری و  افزایش سرانه ورزشی شهرستان انجام شده است.  

آراسته ادامه داد: در راستای سیاست گذاری‌های معاونت املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان یک قطعه زمین به مساحت دو هزار و ۹۰۰ مترمربع را برای ساخت خانه تکواندو به اداره ورزش و جوانان کاشان واگذار شد.  

وی واگذاری پنج هکتار زمین برای ساخت باغ موزه دفاع مقدس کاشان، دو هزار و ۵۰۰ مترمربع برای ساخت موسسه امیرالمومین (ع) ونهج البلاغه، ۷۰۰ مترمربع برای ساخت اداره امور آب، ۴۰۰مترمربع جهت ساختمان خانه ملت، ۱۰هکتار شرکت ملی پالایش وپخش فرآورده های نفتی، بیش از دو هزار و ۵۰۰ مترمربع برای بازرسی کاشان، سه هزار مترمربع برای ساخت نمایندگی اداره محیط زیست برزک وپیش بینی وکارسازی زمین دولتی درسال جدید پیروهماهنگی بعمل آمده را ازدیگر اقدام‌های اداره راه و شهرسازی شهرستان کاشان در سال ۱۴۰۰ بیان کرد.  

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان کاشان با اشاره به اینکه برای رفع مشکلات سایت اداری کاشان ۲۱ هکتار زمین در بلوار امام رضا پیش‌بینی شده است، گفت: اختصاص ۲۷ هکتار زمین دربلوارقطب راوندی وشروع آماده سازی آن  در قالب ۱۸۷ قطعه برای منتقل شده‌ها از کلان شهرها که در دولت‌های پیشین جامانده بودند پیش بینی وانجام شد همچنین ۳۵۰ قطعه زمین برای ۷۰۰ نفراز خانواده‌های معظم شهدا جانبازان و ایثارگران کاشان، ۳۵ هکتار زمین برای ساخت بوستان مسافر در بلوار امام رضا و جاده قمصر واگذار شد.