شناسهٔ خبر: 108182 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان خبر داد:

۲۳ کیلومتر بزرگراه در مسیر زاهدان _ بیرجند در دست ساخت است

گسترش چتر ایمنی در شمال سیستان و بلوچستان با احداث ۱۲۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان از ساخت ۲۳ کیلومتر بزرگراه در محور مواصلاتی زاهدان_بیرجند با هدف توسعه ترانزیت و رونق اقتصاد این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سیستان و بلوچستان،  مهدی پارسی معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان از ساخت ۲۳ کیلومتر بزرگراه در محور مواصلاتی زاهدان_بیرجند با هدف توسعه ترانزیت و رونق اقتصاد این استان خبر داد و اظهار داشت: طول کل این محور ۴۵۰ کیلومتر است که ۲۱۱ کیلومتر آن در حوزه استحفاظی اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان واقع شده است.
وی ادامه داد: تاکنون ۹۵ کیلومتر از این محور به بزرگراه ارتقا یافته و  در حال بهره برداری است و در حال حاضر علمیات ساخت ۲۳ کیلومتر باند دوم دیگر نیز توسط این اداره کل  در این محور در حال انجام می باشد. 
معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در مجموع ۹۳ کیلومتر از مسیر برای تبدیل شدن به باند دوم  باقی مانده است که  در سالجاری بخشی از آن در قالب قطعه سوم به مناقصه خواهد رفت. 

پارسی با بیان اینکه ارتقای محور زاهدان_ بیرجند به بزرگراه علاوه بر کاهش تصادفات توسعه اقتصادی و گردشگردی سیستان و بلوچستان را به همراه دارد، گفت: تاکنون  ۹۰۰ میلیارد ریال اعتبار توسط این اداره کل برای ساخت بزرگراه در این محور هزینه شده است و جهت اتمام طرح نیز ۱۶ هزار میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.