شناسهٔ خبر: 108206 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تخریب و قلع و قمع ۱۰۲ مورد تجاوز به حریم راه های استان سمنان در سال ۱۴۰۰

عرب احمدی.jpg معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان گفت: با ۱۰۲ مورد تجاوز به حریم راه های استان طی سال گذشته قلع و قمع و با متخلفان برخورد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی محمد رضا عرب احمدی از راه و حریم آن به عنوان سرمایه های ارزشمند ملی یاد کرد و عنوان نمود: در سال گذشته به منظور بررسی در خواست عبور تأسیسات زیر بنایی از حریم قانونی راه ها بالغ بر ۱۲ جلسه کمیسیون ماده ۳ برگزار گردید و همچنین ۲۰ جلسه کمیته نظارت بر حفظ و بهره برداری از حریم تشکیل شد که طی آن ۱۶۰ موضوع اعم از درخواست های راه نظارت بر حفظ و بهره برداری از حریم راه های دسترسی و اقدامات غیر مجاز حاشیه راه ها مورد بررسی قرار گرفت و از این تعداد ۸ مورد بمنظور پیگیری های حقوقی به اداره مربوطه ارجاع شد.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان نگهداری از راه و حفظ حریم آن را خط قرمز راهداری دانست و تصریح کرد: ضمن برگزاری جلسات سعی شد تعداد ۸۳ دسترسی منفرد در راههای استان  تجمیع گردد

وی در زمینه ساخت و سازهای مجاور راه های مواصلاتی استان از شناسایی ۱۰۲ تخلف تجاوز به حریم راه ها خبر داد و گفت: در این خصوص برخورد قانونی لازم صورت گرفته و آثار آن نیز تخریب و قلع و قمع گردیده است. همچنین برای بیش از ۲۲۰ مورد  از این دست تخلفات در شهرستان ها اخطار صورت گرفته است.

عرب احمدی در پایان نیز تاکید کرد: راهداران برای حفاظت و صیانت از این سرمایه ارزشمند ملی با همه توان شبانه‌روزی تلاش کرده و با متخلفان با قاطعیت برخورد می‌کنند.

شایان ذکر است برابر ماده ۱۷ قانون ایمنی راه ها و راه آهن، هرگونه ساختمان، دیوارکشی و تاسیسات به شعاع ۱۰۰ متر از انتهای حریم راه نیاز به اخذ مجوز از وزارت راه و شهرسازی و در استان ها از ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان دارد.