شناسهٔ خبر: 108227 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی در جمع مدیران کل راه و شهرسازی تاکید کرد؛

ضرب‌الاجل ۱۰ روزه برای ثبت اراضی و پرو‌ژه‌های آغاز شده طرح نهضت ملی مسکن

رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در جمع مدیران کل راه و شهرسازی تاکید کرد: مدیران کل راه و شهرسازی حداکثر ۱۰ روز زمان دارند تا زمین‌های تعیین تکلیف شده و پروژه‌های آغاز شده طرح نهضت ملی مسکن را در سامانه ثمن وارد کنند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، رستم قاسمی امروز ۲۸ فروردین در نشستی که با مدیران کل راه و شهرسازی در خصوص روند تکمیل واحدهای طرح نهضت ملی مسکن در مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی برگزار شد، گفت: اجرای طرح نهضت ملی مسکن یکی از موضوعات مهم دولت سیزدهم است که در اجرای آن تعیین تکلیف زمین‌ها برای اجرای طرح حائز اهمیت است و مدیران کل راه و شهرسازی باید نسبت به آن اهتمام داشته باشند.

وزیر راه و شهرسازی پالایش متقاضیان ثبت‌نام شده و همچنین ساخت واحدهای مسکونی را از دیگر اقداماتی برشمرد که در اجرای طرح نهضت ملی مسکن حائز اهمیت است و افزود: متقاضیان مسکن بیش از ۵ میلیون نفر در سامانه ثمن ثبت‌نام کردند که ۳ میلیون و ۳۲۰ هزار نفر از آنها واجد شرایط شناخته شدند و از طریق ستاد به کارتابل استان‌ها معرفی شدند تا پالایش نهایی شوند.

قاسمی خطاب به مدیران کل راه و شهرسازی استان‌ها گفت: استان‌ها در پالایش ها نهایت تلاش خود را به کار بگیرند تا کمترین سخت‌گیری را برای متقاضیان مسکن داشته باشند.

عضو کابینه دولت سیزدهم با یادآوری اینکه از ۴ میلیون واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن ۸۰۰ هزار واحد روستایی و ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد شهری است، اعلام کرد: مدیران کل راه و شهرسازی حداکثر ۱۰ روز زمان دارند تا زمین‌های تعیین تکلیف شده و پروژه‌های آغاز شده را در سامانه وارد کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تاکید رییس‌جمهوری و مکاتبه خود با استانداران اشاره کرد و افزود: در تاکید رییس‌جمهوری، سایر دستگاه‌ها مکلف هستند تا اراضی مازاد خود را به اجرای طرح نهضت ملی مسکن تخصیص بدهند.

قاسمی همچنین تاکید کرد: صندوق ملی مسکن امکانی است که باید از آن بهر‌ه‌مندی لازم انجام بگیرد. زیرا تمامی سود اقساط برگشتی مسکن  مهر و سایر اعتبارات بخش مسکن به این صندوق واریز می‌شود که می‌تواند در تولید مسکن مورد استفاده قرار بگیرد و هزینه بشود.