شناسهٔ خبر: 108255 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل خبر داد :

افتتاح حساب بانکی برای بیش از ۶ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن در اردبیل

محبوب حیدری - راه و شهرسازی اردبیل مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: از آغاز ثبت نام از متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن تاکنون ۶۹ هزار و ۲۰۰ متقاضی در این استان ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد برای ۶ هزار و ۳۹۳ نفر افتتاح حساب بانکی صورت گرفته و یک‌هزار و ۷۶۸ نفر نسبت به واریز مرحله اول سهم آورده خود اقدام نموده اند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (استان اردبیل) ، محبوب حیدری مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: از مجموع ۶۹ هزار و ۲۰۰ متقاضی ثبت نام کرده در این طرح ۳۷ هزار و ۷۴ نفر حائز شرایط بهره مندی از این مسکن شناخته شدند و پس از پالایش متقاضیان در این مرحله با بررسی‌های صورت گرفته، ۲۵ هزارو ۴۵۰ نفر تایید نهایی شدند.

وی با بیان اینکه احداث ۶۳ هزار و ۵۳۱ واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در دستور کار اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل قرار دارد، افزود: هم اکنون زمین مورد نیاز رایگان برای احداث واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در اکثر شهرستان‌های استان به استثنای شهرهای بیله سوار و اردبیل تامین شده و از ابتدای اردیبهشت ماه امسال پروژه های ساخت مسکن نهضت ملی در همه شهرستان‌های دارای زمین آغاز خواهد شد .

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: روند تامین زمین طرح نهضت ملی مسکن در شهر بیله‌سوار در حال تکمیل بوده و بزودی زمین از سوی اداره کل راه و شهرسازی برای احداث به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان تحویل می‌شود .

حیدری اظهار کرد: علت طولانی شدن زمان تامین زمین برای احداث واحدهای مسکونی این طرح در شهر اردبیل، تعداد بسیار بالای متقاضیان ثبت نام کرده و دارا بودن شرایط زمین مورد نیاز برای اجرای این طرح است .

وی خاطرنشان کرد: با هدف کاهش هزینه تمام شده مسکن، طرح نهضت ملی مسکن در استان اردبیل با استفاده از زمین های رایگان در اختیار اداره کل راه و شهرسازی و در مکان هایی احداث خواهد شد که امکانات زیرساختی در آن مناطق مهیا باشد .

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل اظهار داشت: در صورت خرید و یا تامین زمین این طرح از محل اراضی در اختیار بخش خصوصی هزینه تمام شده مسکن بالا رفته و این هزینه را باید صاحبان واحدهای مسکونی متقاضی پرداخت کنند.

وی با بیان اینکه ملاک بهره‌مندی از واحدهای مسکونی طرح ملی جهش مسکن واریز بموقع آورده و سهم متقاضی به شماره حساب‌های اعلام شده است، گفت: آغاز عملیات اجرایی طرح نهضت ملی در سطح شهرستان‌ها نیز تابع شرایط سهم آورده متقاضیان این مسکن بوده و و آن دسته از شهرستانهایی که دارای سهم آورده بیشتری باشند از تعداد بیشتر واحدهای مسکونی بهره مند می‌شوند .

حیدری همچنین با توصیه به متقاضیان و ثبت‌نام کنندگان این طرح برای واریز به موقع سهم آورده خود اظهار کرد: در صورت پایان مهلت مقرر واریز آورده سهم متقاضی، ثبت‌نام‌کنندگان قبلی از لیست بهره‌مندی از این مسکن حذف خواهند شد.

مدیر کل اداره راه و شهرسازی استان اردبیل با اشاره به محدودیت فصل کاری در استان اردبیل اظهار کرد: تکلیف همه دستگاه های اجرایی در خصوص همکاری با اجرای طرح نهضت ملی مسکن مشخص شده و انتظار از همه مسوولین دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان همکاری لازم در اجرای بهینه این طرح است.