شناسهٔ خبر: 108298 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مدیرکل دفتر امور مجریان آزادراه‌ها خبر داد؛

آغاز عملیات اجرایی آزادراه لامرد_پارسیان با مشارکت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء و شرکت ایمیدرو/ بهره‌برداری در آزادراه اصفهان_شیراز از اردیبهشت ماه

آزادراه شیراز-اصفهان.JPG مدیرکل دفتر امور مجریان آزادراه‌ها از قرارداد مشارکت ساخت آزادراه لامرد_پارسیان با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء و شرکت ایمیدرو و بهره‌برداری از آزادراه اصفهان_شیراز در اردیبهشت ماه خبر داد.

محمود ملازینل، مدیرکل دفتر امور مجریان آزادراه‌های شرکت ساخت، در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، از افتتاح قطعه دو، سه و چهار آزادراه اراک-خرم‌آباد درسال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: قطعه یک این آزادراه در سال جاری با تامین اعتبار عملیات اجرایی‌اش آغاز می‌شود که این مسیر میان اراک تا بروجرد است.

وی افزود: امسال برآنیم قرارداد مشارکت آزادراه لامرد_پارسیان را با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء و شرکت ایمیدرو ببندیم و تفاهم‌نامه این مشارکت در حال نهایی شدن است که به زودی کلنگ این ۵۰ کیلومتر از آزادراه لامرد_پارسیان بر زمین زده می‌شود.

ملازینل با بیان اینکه قطعات یک تا شش آزادراه اصفهان_شیراز نیز دارای قرارداد مشارکت بودند و درحال نهایی شدن هستند، عنوان کرد: الحاقیه قرارداد مشارکت قطعات ۷ و ۸ این آزادراه نیز طی دو سه روز آینده نهایی می‌شود و ماه آینده قرارداد مشارکت نهایی و عملیات اجرایی آغاز می‌شود.

وی با اشاره به آزادراه‌های قابل بهره‌برداری در سال ۱۴۰۱، اظهار کرد: بهره‌برداری از قطعات یک تا شش آزادراه اصفهان_شیراز را در دستور کار داریم که ۵۰ درصد وزارت دفاع و ۵۰ درصد وزارت راه و شهرسازی در سرمایه‌گذاری آن سهیم هستند و این آزادراه ۹۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیرکل دفتر امور مجریان آزادراه‌ها، خاطرنشان کرد: آزادراه منجیل_رودبار نیز ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که در صورت تامین اعتبار امسال قابل بهره‌برداری است و دو آزادراه مذکور قریب به سه هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارند که در این خصوص قول‌هایی از سوی دولت و سرمایه‌گذاران داده شده است.