شناسهٔ خبر: 10830 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

روابط عمومي شركت راه آهن اعلام کرد؛

تکذیب خبر انسداد ريل قطار توسط مسافران / لزوم رعایت اخلاق حرفه‌اي در انتشار خبر

قطار روابط عمومی راه آهن در اطلاعيه ای با تكذيب خبر انسداد ريل قطار توسط مسافران و لغو مكرر حركت قطار تهران -مشهد٬ علت تاخير در حركت قطار تهران-مشهد متعلق به شركت وانياريل را در شب گذشته٬ خرابی تهويه يكی از سالن‌ها و تعويض آن اعلام كرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومي راه آهن جمهوري اسلامي ايران٬ در متن اطلاعيه شرکت راه‌آهن آمده است:

علت تاخير در اعزام قطار تهران- مشهد خرابي تهويه يكي از سالن هاي آن بوده و متوليان مربوطه دربازه زماني كمتر از ۵۰ دقيقه با تعويض سالن ياد شده نسبت به اعزام آن اقدام كرده اند .

براساس اين اطلاعيه از آنجايي كه هيچ قطاري تا زمان آماده اعزام نبودن وارد سكوي مسافرگيري ايستگاه نمي شود و مشكل ايجاد شده براي يكي از قطارهاي شركت وانياريل بوده٬ نه شركت رعد بنابراين اخبار منتشر شده در خصوص انسداد ريل قطار توسط مسافران و  لغو حركت مكرر قطار تهران- مشهد به دور از واقعيت بوده و صحت ندارد.

در زمان بروز مشكل فني ياد شده متوليان راه‌آهن تهران در محل حاضر و در كوتاه ترين زمان ممكن نسبت به رفع و اعزام قطار تهران – مشهد اقدام كرده اند.

اخلاق حرفه‌اي در انتشار خبر ايجاب مي كند تا منتشر كنندگان آن قبل از هر اقدامي  صحت آن را از  منابع موثق مربوطه  كسب كنند اما پرداختن به دو موضوع صحت اين خبر را رد مي كند نخست آنكه  قطار ياد شده مربوط به شركت وانيا ريل بوده نه شركت رعد و دوم آنكه تاكنون حرکت قطاري در اين محور لغو نشده  و استفاده از  واژه مكرر در تهيه خبرمربوطه٬ درستي خبر را  زير سوال مي برد./

نظر شما