شناسهٔ خبر: 108308 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در راستای ارتقاء کیفیت راهداری محورهای مواصلاتی منطقه آزاد ماکو انجام گرفت:

لکه گیری با آسفالت گرم به میزان ۲۰۰ تن در محورهای اصلی، فرعی و روستایی ماکو

ماشین آلات آذربایجان غربی رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای منطقه آزاد ماکو از ارتقاء کیفیت راهداری با لکه گیری در محورهای اصلی، فرعی و روستایی این شهرستان به میزان ۲۰۰ تن آسفالت گرم خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، شاطوئی رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای منطقه آزاد ماکو گفت: در راستای ارتقاء کیفیت راهداری در محور کمربندی ماکو به ضخامت ۴ سانتی متر و بطول ۱۰ کیلومتر یک لایه روکش آسفالت در سال گذشته انجام شد.

وی از تیغ زنی و تسطیح راههای روستایی منطقه آزاد ماکو بطول ۳۰۰ کیلومتر خبر داد و گفت: آسفالت محورهای روستایی قوریشاک، ترکمه، علی آباد و رند بطول ۱۰ کیلومتر، آسفالت راه روستایی ملاکندی پلدشت بطول ۲.۵ کیلومتر و اجرای عملیات آسفالت در راههای روستایی شموسیلابی و کچولار شهرستان شوط بطول ۵.۵ کیلومتر نی در طول یکسال گذشته عملیاتی شد.

وی از شانه سازی محور اصلی ماکو – خوی بطول ۶۰ کیلومتر خبر داد و اذعان داشت: با هدف ارتقا ایمنی نسبت به شانه سازی در محور فرعی پلدشت – یولاگلدی بطول ۶ کیلومتر در دو طرف جاده و نصب تابلو و علائم ایمنی به تعداد ۶۰۰ عدد نیز نصب نیوجرسی مفصلی بتنی بطول ۴ کیلومتر در نقاط حادثه خیز اقدام شده است.

شاطوئی با تاکید بر اهمیت خط‌کشی در پیشگیری از خطرها و تصادف‌ها در سفرهای جاده‌ای اظهار داشت: در این راستا ۱۵۰ کیلومتر از محورهای موصلاتی این شهرستان خط کشی و در محور شوط - چالدران ترانشه برداری بطول ۲۰۰ متر و تعمیر و اصلاح گاردیل در محورهای مواصلاتی منطقه آزاد ماکو بطول ۵ کیلومتر عملیاتی شده است.