شناسهٔ خبر: 108312 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل :

پروژه‌های فرهنگی نیمه‌تمام خلخال تکمیل می‌شود

محبوب حیدری - اردبیل مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: اعتبار مورد نیاز برای تکمیل۲پروژه مجتمع فرهنگی و هنری شهرهای کلور و هشجین مراکز بخش‌های شاهرود و خورش رستم خلخال از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور به استان اردبیل تامین شده و بزودی ادامه عملیات اجرایی آنها آغاز می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ( استان اردبیل) ، محبوب حیدری مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل در جلسه بررسی آخرین وضعیت پروژه های راه‌سازی و طرح‌های عمرانی اجرا شده توسط اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل در خلخال اعلام کرد: اجرای این ۲ پروژه به علت نبود اعتبار در گذشته تاکنون تکمیل و بهره‌برداری نشده است.

وی گفت : با پیگیری‌های انجام شده در سفر رئیس جمهور به اردبیل ، تامین اعتبار برای ادامه عملیات اجرایی این پروژه‌ها جزو مصوبات سفر و در بین طرح‌های مصوب شده استان اردبیل قرار گرفته و با تخصیص اعتبار لازم بزودی ساخت این پروژه‌ها از سر گرفته خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل افزود : کار مطالعات احداث تونل در راه ارتباطی خلخال به اسالم و با هدف حذف گردنه سخت گذر الماس در حال انجام است و برای احداث یک دهنه تونل به طول ۲ هزار و ۳۵۰ متر در طول مسیر خلخال به اسالم ۳ هزار میلیارد ریال اعتبار برآورد شده و به محض قطعی شدن گشایش ردیف اعتبار ملی برای این پروژه عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به طولانی شدن زمان اجرای پروژه کمربندی شهر خلخال نیز گفت: پروژه احداث کمربندی شهر خلخال به عنوان قطعه چهار راه اصلی فیروزآباد - خلخال بطول ۵/۵ کیلومتر همزمان با اجرای سه قطعه دیگر این راه آغاز و پس از مدتی به دلیل نداشتن اعتبار متوقف و نیمه‌کاره رها شده است.

وی گفت: این پروژه بخشی از راه رضوانشهر به خلخال و فیروزآباد ، میانه ، سرخ‌آباد  به میاندوآب و به عنوان نقطه اتصال محورهای شریانی وزارت راه و شهرسازی تعریف شده و قطعاتی از این راه هم ‌اکنون در حال بهره‌برداری است.

حیدری افزود: با تکمیل این کمربندی مسیر راه‌های ارتباطی منتهی به گیلان از طریق این پروژه به راه فیروزآباد ، اردبیل ، سرچم و تهران متصل و مشکل ترافیک حاصل از ورود خودروهای سنگین به داخل شهر خلخال برای همیشه برطرف خواهد شد.