شناسهٔ خبر: 108313 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی:

میانگین پیشرفت فیزیکی ۶۰ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن توسط بنیاد به ۱۸ درصد رسید

حمیدرضا سهرابی معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی پیشرفت فیزیکی ۶۰ هزار واحد طرح نهضت ملی توسط بنیاد را ۱۸ درصد برشمرد و گفت: در بخش مسکن شهری همکاری بانک مسکن با بنیاد همکاری مناسبی است.

حمیدرضا سهرابی معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خصوص تازه‌ترین وضعیت اجرای طرح نهضت ملی مسکن تحت مسئولیت آن بنیاد به ارایه آمار پرداخت و توضیحاتی را نیز در خصوص همکاری بانک‌ها با اجرای طرح نهضت ملی مسکن ارایه کرد.  

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: تاکنون حدود ۸۵ هزار واحد پروژه برای بنیاد مسکن در طرح نهضت ملی مسکن در بخش شهری تعریف شده و معادل کمتر از ۶۰ هزار متقاضی به بنیاد معرفی شده است. بنیاد نیز به نسبتی که متقاضی معرفی شود پروژه‌ها را شروع می‌کند به این دلیل که طرح نهضت ملی مسکن متقاضی محور است.

سهرابی ادامه داد: عملیات اجرایی حدود ۶۰ هزار واحد نیز آغاز شده است که ۴۰ هزار واحد از این تعداد در مرحله فونداسیون قرار دارد و ۲۰ هزار واحد دیگر در مراحل صدور پروانه و دیگر مراحل هستند. 

وی در خصوص پیشرفت فیزیکی واحدهای طرح نهضت ملی مسکن تحت‌مسئولیت بنیاد اعلام کرد: بیش از ۱۸ درصد پیشرفت فیزیکی واحدهای طرح نهضت ملی مسکن است.

معاون مسکن شهری توضیح داد: بنیاد مسکن در اجرای طرح نهضت ملی مسکن مسئولیت احداث و بهسازی ۸۰۰ هزار واحد مسکن روستایی و ۸۰۰ هزار واحد مسکن شهری را در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت برعهده دارد.

سهرابی در پاسخ به این مطلب که همکاری بانک‌ها در ارایه تسهیلات به اجرای طرح نهضت ملی مسکن گفت: در خصوص مسکن روستایی متاسفانه هنوز مشکل وجود دارد و هنوز تسهیلات متوقف است. اما در بخش مسکن شهری همکاری بانک مسکن با بنیاد همکاری مناسبی است.

گفتنی است بر اساس تصویب و ابلاغ شورای پول و اعتبار رقم تسهیلات افزایش یافت که این رقم برای شهر تهران به ۴۵۰ میلیون تومان، برای سایر کلانشهرها به ۴۰۰ میلیون تومان، مراکز استان‌ها ۳۵۰ میلیون تومان و شهرهای کوچک به ۳۰۰ میلیون تومان رسید. همچنین رقم تسهیلات مسکن روستایی ۲۰۰ میلیون تومان شده است که بنا بر اعلام مسئولان بنیاد مسکن مشکلاتی در خصوص پرداخت تسهیلات مسکن روستایی وجود دارد.