شناسهٔ خبر: 10834 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مانی فر با حضور در پایگاه خبری مطرح کرد:

جزئیات دو پروژه ملی که قزوین را به گیلان و مازندران نزدیک می‌کند/ راه‌های اصلی استان قزوین بزرگراه می‌شوند/ افزایش ۴ برابری آسفالت راه‌های روستایی استان قزوین

بازدید مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین از پایگاه خبری مدیر کل اداره راه و شهرسازی قزوین با اعلام اینکه پروژه احداث مسیر قزوین – الموت – تنکابن هم اکنون در سه قطعه در حال اجراست و در صورت تامین به موقع اعتبارات تا سال ۹۵ به پایان خواهد رسید گفت: توجه به خواست شهروندان قزوینی و دغدغه‌های شهری آنان اولویت اصلی ما در پیشبرد کارها است.

حامد مانی فر با حضور در پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ضمن ارائه توضیحاتی درخصوص پروژه‌های شاخص و در حال اجرای استان قزوین تأکید کرد: شعار و هدف اصلی اداره راه و شهرسازی قزوین علاوه بر توجه به رویکرد فنی و تخصصی توجه ویژه به رویکرد اجتماعی فعالیت‌ها است. تلاش ما بر این است تا علاوه بر حرفه‌ای و تخصصی انجام دادن تمامی فعالیت‌ها، جنبه‌های اجتماعی امور و مشارکت‌های مردمی را در بحث شهرسازی دخالت داده و به نوعی تقویت کنیم. به همین منظور هم اکنون اقداماتی برای شناخت بیشتر راهدارخانه‌های محورهای استان و توقف بیشتر مردم در این مکان‌ها با هدف آشنایی بیشتر با فعالیت‌های راهداران در حال اجراست.

وی در ادامه اداره راه و شهرسازی استان قزوین را بزرگترین دستگاه اجرایی استان دانست و گفت: این اداره به طور مستقیم و غیرمستقیم در سیاستگذاری، طراحی و اجرای بخش عظیمی از پروژه‌های استان در حوزه های زمین، مسکن، شهرسازی، طراحی و اجرای پروژه‌های دولتی، راهسازی و توسعه راه‌ها، راهداری و ایمنی جاده‌ها و ... فعالیت دارد و همواره می‌کوشد تا در مسیر سیاست‌های راهبردی نظام حرکت کند.

وی درباره اقدامات این اداره کل در حوزه مسکن و امور ساختمان گفت: بهره برداری از ۶ باب مسجد و ۹ مدرسه و همچنین پنج واحد درمانگاه در سایت مسکن مهر استان، کمک به تکمیل، مرمت و اصلاح هشت باب مسجد در سطح استان، تکمیل عملیات سه مجموعه ورزشی، احداث و یا بهره برداری از ۲۶ هکتار فضای سبز و مجموعه تفریحی در سطح استان، آماده سازی و تکمیل سایت‌های مسکن مهر با سطح خدمات بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی از جمله این اقدامات ما  در یک سال گذشته است.

به گفته این مقام مسئول تکمیل ۹ پروژه نیمه کاره و تحویل به بهره برداران با وجود مشکلات و موانع اعتباری شامل پاسگاه، سه باب مدرسه و یک سالن ورزشی در شهرک مهرگان، ۹ باب واحد تجاری در مسکن مهر تاکستان، درمانگاه شهرک مهرگان و آتش نشانی عصمت آباد نمونه‌هایی از اقدامات اداره کل راه و شهرسازی قزوین است.

مدیر کل اداره راه و شهرسازی قزوین با اشاره به فعالیت‌های گسترده راهداران در محورهای استان نیز گفت: در این مدت نصب بیش از ۵۰ هزار تابلو و علایم ایمنی، خط کشی سرد و گرم دو هزار و ۳۵۰ کیلومتراز محورها، نصب ۲۴ کیلومتر نیوجرسی و احداث روشنایی ۲۲ کیلومتر از جاده‌های استان، درزگیری و لکه گیری بیش از ۹۰ هزار کیلومتر، مرمت ۶ دستگاه پل و خرید ۱۲ دستگاه ماشین و ... از اقدامات راهداری با هدف ایمن سازی محورهای قزوین بوده است.

مانی فر در پایان از اجرای دو پروژه مهم و ملی در استان خبر داد و افزود: پروژه قزوین – الموت – تنکابن که هم اکنون در سه قطعه در حال اجراست و همچنین محور قزوین – رحیم آباد - کلاچای از دو جنبه مهندسی و نزدیک کردن قزوین به مازندران و گیلان دارای اهمیت بسیاری هستند.

  ۱۸۰کیلومتر کاهش مسیر و یکصد میلیون لیتر صرفه جویی در بنزین

در این نشست که جعفر قزوینیان مدیر ساخت و توسعه راه های اداره کل راه و شهرسازی قزوین نیز حضور داشت در تشریح این دو پروژه اعلام کرد: راه اصلی قزوین – الموت – تنکابن در سه قطعه قزوین – الموت به طول ۶۲ کیلومتر و پیشرفت فیزیکی ۶۲ درصد، الموت – تنکابن به طول ۲۶ کیلومتر با پیشرفت ۲۳ درصد و مازندران به سمت قزوین (بر عهده اداره کل راه و شهرسازی مازندران است) به طول ۲۱ کیلومتر با پیشرفت ۱۰ درصد هم اکنون درحال اجرا است.

وی در ادامه اضافه کرد: این محور در صورت تکمیل ۱۸۰ کیلومتر مسیر قزوین به سمت تنکابن را نزدیک‌تر کرده و یکصد میلیون لیتر مصرف بنزین را کاهش می‌دهد.

قزوینیان محور قزوین – رحیم آباد – کلاچای را دومین پروژه مهم استان اعلام کرد و افزود: این محور نیز ۹۰ کیلومتر مسافت بین استان قزوین و گیلان را کاهش داده و نقش مهمی را در کاهش مصرف سوخت و رفاه بیشتر در حوزه گردشگری به همراه خواهد داشت.

مدیر ساخت و توسعه راه های اداره راه و شهرسازی قزوین همچنین از بزرگراه شدن تمامی راه‌های اصلی استان در طول سه الی چهار سال آینده خبر داد و اضافه کرد: محورهای قزوین به دلیل همسایگی با هفت استان کشور همواره دارای ترافیک بالایی است که این امر در کاهش این ترافیک و همچنین تصادفات و تلفات ناشی از آن نقش بسزایی دارد.

وی در این باره اضافه کرد: با اجرای بخشی از این عملیات تا کنون تعداد کشته شدگان حوادث رانندگی از ۷۴۳ نفر در سال ۸۵ به ۳۴۰ نفر در سال ۹۳ کاهش یافته است.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنانش از جهش چهار برابری اداره کل در اجرای آسفالت راه های روستایی استان در یک سال گذشته خبر داد و گفت: اداره کل قزوین هرساله قادر به آسفالت ۵۰ کیلومتر از راه های روستایی در استان بود درحالی که با همت مسئولین و تلاش مجموعه در یک سال گذشته شاهد آسفالت ۲۰۰ کیلومتر از محورهای روستایی در قزوین بودیم./

نظر شما