شناسهٔ خبر: 108354 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در بازدید مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام عنوان شد:

عملیات تکمیل قطعه اول بزرگراه ایلام- مهران بی وقفه در حال انجام است

قطعه اول ایلام- مهران.JPG مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام در بازدید از مراحل اجرایی قطعه اول بزرگراه ایلام- مهران از تلاش بی وقفه برای تکمیل این قسمت از مسیر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(ایلام)، عبدالله بهادری مدیرکل راه و شهرسازی گفت: عملیات اجرایی قطعه اول بزرگراه ایلام- مهران با توجه به توپوگرافی منطقه سخت ترین و پرهزینه ترین قسمت مسیر می باشد به طوری که در این قطعه ۱۱ کیلومتری دو دستگاه تونل حفاری شده و علاوه بر احداث پلهای بزرگ و کوچک و برداشت ترانشه های عظیم، مهار قطعه رانشی نیز در این قطعه قرار دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی در ادامه افزود: تونل اول به طول۸۴۰  متر بعد از روستای مهدی آباد قرار دارد، حفاری و کف برداری این تونل به طور کامل انجام شده و هم اکنون پیمانکار مشغول ترانشه برداری ورودی و خروجی این تونل می باشد و به زودی عملیات لاینینگ( پوشش دیوار و سقف) آن آغاز می شود.

وی در خصوص وضعیت تونل دوم گفت: تونل دوم به طول ۷۵۰ متر که حفاری و کف برداری آن به پایان رسیده و هم اکنون عملیات لاینینگ آن در حال آن در حال انجام است که در حال حاضر ۱۲۰ متر لاینینگ به انجام رسیده است .

بهادری در ادامه افزود: برای مهار قطعه رانشی محور ایلام- مهران در قطعه اول این مسیر که طول آن دو کیلومتر می باشد قرارداد منعقد شده و پیمانکار در حال فعالیت اجرایی است، قرارداد اولیه این قطعه بالغ بر ۲۳۰ میلیارد تومان است و برای اجرای آن ۲۳۱ شمع با عمقهای زیاد اجرا خواهد شد و تقاطع غیر همسطح سه راهی ماربره( جاده قدیم ایلام- صالح آباد) نیز در این محدوده احداث می شود.