شناسهٔ خبر: 108420 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون فنی و راههای روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان:

کنترل ایمنی جاده های آذربایجان غربی با برقراری ارتباط مابین گشت های راهداری

گشت های راهداری آذربایجان غربی معاون فنی و راههای روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی گفت: جهت برقراری ارتباط مابین گشت های راهداری و مرکز مدیریت راههای استان، گشت های راهداری به ۱۲۳ دستگاه بی سیم خودرویی و ۳۹ بی سیم دستی مجهز شدند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، بهزاد برقی معاون فنی و راههای روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی با اعلام این خبر اظهار داشت: از ۱۲۳ دستگاه بی سیم خودرویی فعال در شبکه راهداری استان، ۱۷ دستگاه بی سیم در مراکز شهرستان ها و مابقی در خودروهای گشت های راهداری نصب شده اند و ۱۶ سایت تکرار کننده جهت تقویت امواج بی سیم در استان بکار رفته است.

وی از ارتقاء سایت زمزیران خبر داد و اذعان داشت: ارتقاء سایت زمزیران واقع در شهرستان سردشت و نصب دو دستگاه آنتن  و تجهیزات بی سیم ثابت به منظور برقراری و تقویت ارتباط رادیویی در جنوب استان عملیاتی شده است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه سامانه  ۱۴۱ نقش حائز اهمیتی در مدیریت و زمان بندی سفر دارد، گفت: تعداد تماس های انجام یافته و پاسخ داده شده در سامانه ۱۴۱ طی یکسال گذشته ۲۱۴۷۰ تماس بوده و تعداد شکایات حمل و نقلی اعم از حوزه های باری، مسافری،ترانزیت و ایمنی مجموعا ۲۲۷۴ شکایت ثبت شده است.

وی ادامه داد: درراستای اطلاع رسانی وضعیت جاده ها و تردد در محورهای مواصلاتی استان و اعلام هرگونه محدودیت ترافیکی و انسداد راه‌ها بروز رسانی سامانه ۱۴۱ هر ۲ ساعت یکبار صورت می پذیرد.

این مقام مسئول در خاتمه اظهار داشت: سامانه ۱۴۱ به عنوان پل ارتباطی رانندگان و کاربران جاده ای با سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای بوده و همچنین این سامانه به منظور دریافت آخرین وضعیت راههای استان و ثبت نظرات، پیشنهادات، شکایات و رسیدگی به آنها در کمترین زمان ممکن ایجاد شده است که هموطنان عزیز می توانند بصورت شبانه روزی شکایات خود را ثبت و با دریافت کد رهگیری نسبت به پیگیری آن اقدام نمایند.