شناسهٔ خبر: 108438 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون ساخت و توسعه راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری:

اجرای پروژه های راه روستایی در جنوب سیستان و بلوچستان نوید بخش رونق اقتصادی منطقه

مقبلی سیستان و بلوچستان.jpg معاون ساخت و توسعه راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: فعال بودن بیشتر پروژه های راه روستایی در جنوب استان سیستان و بلوچستان نوید بخش توسعه زیر ساخت های ارتباطی و رونق اقتصادی این منطقه است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از ایرانشهر، خداداد مقبلی معاون ساخت و توسعه راه‌های فرعی و روستایی سازمان در بازدید از پروژه های راهسازی جنوب این استان با اعلام این مطلب گفت: شرایط راه‌ها باید به نحوی مناسب شود که روستاییان بتوانند تولیدات خود را با حداقل هزینه و زمان ممکن به بازار مصرف برسانند.
وی افزود: با تلاش همکاران اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب سیستان و بلوچستان علاوه بر فعال بودن بیشتر پروژه های ساخت راه روستایی در این منطقه، طرح های روکش آسفالت و ایمنی مسیر های ارتباطی نیز در حوزه عملکردی این اداره کل با قوت در حال انجام است. 
معاون ساخت و توسعه راه‌های فرعی و روستایی سازمان اظهار داشت: با پیگیری های انجام شده، این  اداره کل در سال گذشته بخش قابل توجهی از اعتبارات قیر خود را جذب کرده است.
وی تصریح کرد: با توجه به این که زیر ساخت‌های جاده‌ای و شبکه راه‌ها به ویژه مسیرهای روستایی، جزو سرمایه‌های ملی محسوب شده و نقش اساسی در مبادلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دارد، این سازمان تلاش دارد با توجه به نیاز جنوب این استان در سال جاری، اختصاص بقیه اعتبارات قیر را در اولویت کاری خود قرار دهد. 
مقبلی از فعال بودن چهار پروژه ساخت راه روستایی از محل اعتبارات سواحل مکران خبر داد و افزود: بخشی از این پروژه ها در حوزه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب سیستان و بلوچستان قرار دارد که با پیشرفت فیزیکی قابل قبولی در حال انجام است.