شناسهٔ خبر: 108461 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان اصفهان مطرح کرد؛

تبدیل ۱۸۶۲ فقره سند دفترچه ای اراضی ملی شهرستان اصفهان به سند تک برگ

محمدرضا حق شناس - اصفهان  رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان اصفهان از تبدیل ۱۸۶۲ فقره اسناد دفترچه‌ای به اسناد تک برگ مربوط به اراضی دولتی بخش های کوهپایه، هرند و جرقویه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ محمدرضا حق شناس رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان اصفهان اظهار کرد: این اداره همسو با سیاست گذاری‌های معاونت املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان در راستای حراست از اراضی دولتی اقداماتی نظیر رفع تصرفات اراضی ملی، اخذ سند و تبدیل اسناد دفترچه‌ای به تک برگ را در اولویت کاری خود قرار داده است.  

وی با بیان اینکه اجرای قانون جامع حدنگار موسوم به (كاداستر) گامی مهم برای پیشگیری از وقوع پدیده زمین‌خواری بشمار می‌رود و دسترسی به اطلاعات زمین‌های ملی را آسان می‌کند اذعان داشت: تبدیل اسناد مالکیت دفترچه‌ای به سند تک برگ از وقوع جرائم مرتبط با حوزه املاک  جلوگیری کرده و سد راه سودجویان حوزه اراضی می‌شود.  

  رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان اصفهان افزود: بر این اساس با تلاش‌های بعمل آمده یکهزار و ۸۶۲ فقره اسناد دفترچه‌ای اراضی دولتی این شهرستان به اسناد تک برگ تبدیل شد که از این میزان ۳۶۲ مورد مربوط به بخش کوهپایه و هرند و یکهزار و ۵۰۰ مورد مربوط به بخش جرقویه بوده است.  

 وی ابراز داشت: اجرای کاداستر و سند‌دار شدن اراضی، بروز اختلافات و دعاوی بین مردم و دستگاه‌های دولتی را رفع می‌کند.  

 حق شناس با اشاره به تغییر نمایندگی ۴۰ هکتار اراضی داخل محدوده و ۴۰ هکتار داخل حریم در بخش جرقویه اذعان داشت: در راستای تفاهم نامه فی مابین وزارت راه و شهرسازی و جهاد کشاورزی در خصوص تحویل و تحول و تغییر نمایندگی اسناد مالکیت اراضی ملی داخل و خارج از حریم، تغییر و تحول اراضی ملی داخل محدوده و حریم از منابع طبیعی به راه و شهرسازی برای شهرهای حسن آباد، محمدآباد و نصرآباد و نیک آباد صورتجلسه شد.  

 وی در خصوص اقدامات به عمل آمده در حوزه راهسازی به تکمیل محور نصرآباد – امامزاده علی اکبر به طول ۳ کیلومتر، احداث پل آبرو محور اژیه – سیان به میزان ۵ دهانه، تکمیل و تحویل ساختمان فرمانداری اصفهان و تکمیل ساختمان مدیریت بحران استان اصفهان اشاره کرد.