شناسهٔ خبر: 108477 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس خبر داد:

ثبت نام ۴۱۴ هزار نفردر طرح نهضت ملی مسکن در استان فارس/ شهر جدید صدرا با ۱۲۵ هزار ثبت نام صدرنشین متقاضی مسکن در استان

محمود رضا طالبان مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس ضمن اعلام ثبت نام ۴۱۴ هزار در در طرح نهضت ملی مسکن گفت: شهر جدید صدرا با ۱۲۵ هزار ثبت نام صدرنشین متقاضی مسکن است و پس از آن شهرمرودشت با ۲۷ هزارثبت نام دومین شهر پر متقاضی در استان است.

محمودرضا طالبان مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس درگفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، ضمن اعلام ثبت نام ۴۱۴ هزار نفردر طرح نهضت ملی مسکن در این استان اظهار کرد: تاکنون ۳۷ درصدپالایش ها انجام شده و سهمیه استان فارس ۲۸۰ هزار واحد است  که تعداد ثبت نامی ها بیش از سهمیه استان است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس در مورد تامین زمین گفت: در استان فارس حدود دو هزار هکتار زمین در حال حاضر احصا شده است و در حدود یکهزار و ۲۵۰ هکتار در مراحل تهیه نقشه و آماده سازی قرار دارد. در این راستا برای مابقی اراضی پروژه تعریف شده و برای طرح اقدام ملی نزدیک به ۲۰ هزار واحد پروژه آغاز شده است .

طالبان بیشترین ثبت نامی استان را شهر جدید صدرا نام برد و افزود: شهر جدید صدرا در شیراز با ۱۲۵ هزار ثبت نامی صدرنشین و متقاضی ثبت نام در استان است و پس از آن شهر مرودشت با ۲۷ هزارثبت نام دومین شهر پر متقاضی است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان درمورد نحوه ساخت مسکن نیز افزود: در شهرهای کوچک که مشکل زمین وجود ندارد قطعات به صورت دو طبقه و چهار واحدی خواهد بود ولی در شهرهای شیراز، مرودشت، کازرون، فسا و جهرم که به شدت کمبود زمین وجود دارد، واحدهای مسکونی به صورت چهار طبقه یا ۶ طبقه ساخته خواهد شد و در شهر شیراز این احتمال وجود دارد که تعداد طبقات افزایش یابد.

طالبان در پایان در مورد شهر جدید صدرا خاطر نشان کرد: این شهر یکی از پیشروترین شهرهای کشور بوده که با داشتن همه امکانات رفاهی برای شهروندان، زندگی در آن جاری است .

گفتنی است شهر جدید صدرا در دهه هفتاد با هدف اسکان سرریز جمعیت کلانشهر شیراز احداث شد؛ شهری که در غرب شيراز واقع شده  است و حدود ۲۰ كيلومتر با مرکز كلانشهر شيراز فاصله دارد.