شناسهٔ خبر: 108488 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان خبر داد:

ثبت نام ۱۲۱ هزار نفر در طح نهضت ملی مسکن در استان همدان/ تامین ۵۳ درصد اراضی در استان

یوسفی همدان مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان ضمن اعلام ثبت نام ۱۲۱ هزار نفر در طح نهضت ملی مسکن گفت: ۵۳ درصد اراضی در استان همدان برای ساخت مسکن تامین شده است.

عزیزاله یوسفی مدیر کل راه و شهرسازی استان همدان درگفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، ضمن اعلام ثبت نام۱۲۱ هزار نفر در طح نهضت ملی مسکن تا پایان اسفند۱۴۰۰ گفت: پیش بینی می شود از این تعداد ثبت نامی نزدیک به ۹۲ هزار نفر واجد شرایط باشند.

وی سهمیه استان در طی چهار سال را یکصد هزار واحد مسکونی عنوان کرد و افزود: این تعداد واحد مسکونی در ۳۲ شهر در سطح استان و به تناسب شهرها ساخته خواهد شد. در شهرهای زیر صد هزار نفر بنیاد مسکن به عنوان کارگزار است و با بهره‌مندی از ظرفیت ستاد فرمان امام (ره)، قرارگاه خاتم الانبیا و بسیج سازندگی و انبوه سازان استان در شهرهای  متقاضی استان مسکن ساخته خواهد شد.

یوسفی درمورد تامین زمین در استان بیان کرد: ۸۵۰ هکتار برای ۴۳ هزار نفر تامین زمین صورت گرفته است  و برای دوسال ساخت مسکن زمین تامین شده است و طبق آمار ارائه شده ۵۳ درصد تامین زمین در استان انجام شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان با اشاره با آمار بالای ثبت نام در شهر همدان تصریح کرد: برای شهر همدان ۵۰ هزار واحد پیش بینی شده است و مابقی در سطح ۳۰ شهر و شهرستان ساخته خواهد شد.

یوسفی در مورد زیر ساخت های مورد نیاز شهرها تاکید کرد: وقتی زمین تامین می شود، تمامی کاربری های عمومی و تاسیسات شهری و خدماتی اداری و انتظامی و فضای سبز درسرانه ها طبق ضوابط باید منظور شود و قطعا در طرح های تفکیک و مصوب نهضت ملی این سرانه ها لحاظ خواهد شد.

وی در پایان با اشاره به اینکه طرح نهضت ملی مسکن طرح وزارت راه و شهرسازی نیست و طرح نظام است، ابراز امیدواری کرد همه دستگاه ها و خدمتگزاران وزارت راه و شهرسازی را در این مهم کمک کنند.