شناسهٔ خبر: 108511 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان خراسان جنوبی اعلام کرد:

رتبه اول خراسان جنوبی در کشور با تامین ۱۵۳ درصدی زمین در طرح نهضت ملی مسکن/ ثبت نام ۷۰ هزار نفر در استان

وحید داعی مدیر کل راه و شهرسازی استان گفت: سهمیه استان در طول چهار سال از ۴میلیون مسکن، ۲۲ هزار واحد مسکن است که بالغ بر ۳۶ هزار تامین زمین انجام شده است و با تامین ۱۵۳ درصدی زمین در طرح نهضت ملی مسکن رتبه اول را در کشور به خود اختصاص داده است.

وحید داعی مدیرکل راه و شهرسازی استان خراسان جنوبی درگفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، ضمن اشاره به اهمیت طرح نهضت ملی مسکن که طرح مهم و راهبردی واولویت دولت سیزدهم است، افزود: قریب به ۷۰ هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند و با پالایش های انجام شده  ۳۵ هزار نفر واجد شرایط  تاکنون شناخته شده اند.

داعی از ثبت نام ۳۲۰۰ نفر مجرد در طرح نهضت ملی مسکن استان خبر داد و گفت: بیشترین ثبت نام مربوط به مرکز استان و شهر بیرجند است که نزدیک به ۲۴ هزار نفر ثبت نام کردند و کمترین مربوط به شهر ماژان با سه نفر ثبت نامی است که زمین برای همه متقاضیان تامین شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان خراسان جنوبی با اعلام  تامین ۱۵۳ درصدی زمین در خراسان جنوبی تصریح کرد: سهمیه استان در طول چهار سال از ۴ میلیون مسکن ۲۲ هزار واحد مسکن خواهد بود که هم اکنون بالغ بر ۳۶ هزار واحد زمین تامین شده است و با توجه به نسبت تامین زمین به سهمیه ساخت در سال اول ، استان خراسان جنوبی با تامین ۱۵۳ درصدی زمین، رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است.

داعی با اشاره به اینکه گام اول در طرح نهضت ملی مسکن، تامین زمین است که این امر در استان خراسان جنوبی با موفقیت انجام شده است، بیان کرد: گام دوم تعیین تکلیف متقاضیان است که پالایش ها در حال انجام بوده و مرحله بعدی بحث ساخت خواهد بود که برای ۷ هزار واحد عملیات ساخت انجام شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان گفت: سیاست ما در شهرهای کوچک واگذاری به صورت گروه های انفرادی ساخت است که  زمین در اختیار متقاضی قرار داده می شود و ساخت توسط خود متقاضی و کمک راه و شهرسازی استان انجام خواهد شد.

داعی افزود: از ۴۰ هزار واحد مسکن در خراسان جنوبی ۱۸ هزار واحد سهمیه مسکن روستایی است که توسط بنیاد مسکن تامین زمین انجام شده و عملیات اجرایی آن در حال انجام است.

 وی در پایان با اعلام اینکه استان خراسان جنوبی چهارمین استان در کشور است که پرونده مسکن مهر را تکمیل کرده است و هیچ واحد بلاتکلیف در استان وجود ندارد،ابراز امیدواری کرد: طرح نهضت ملی مسکن  نیز در استان خراسان جنوبی به بهترین شکل ممکن اجرایی شود.