شناسهٔ خبر: 108564 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه و شهرسازی استان خبر داد:

میانگین پیشرفت فیزیکی ۵۲۵۱ واحد طرح نهضت ملی مسکن سیستان و بلوچستان به ۴۵ درصد رسید

بازدید مهندس اکبری از طرح نهضت ملی مسکن زاهدان.jpg مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان گفت: میانگین پیشرفت فیزیکی پنج هزار و ۲۵۱ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در محدوده تحت پوشش این اداره کل به بیش از  ۴۵ درصد رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (سیستان و بلوچستان)، عطاء اله اکبری در بازدید از واحدهای مسکونی در دست ساخت طرح نهضت ملی مسکن در زاهدان بخش مسکن را یکی از موتورهای محرک اقتصاد و توسعه اعلام کرد و اظهار داشت: با اجرای طرح نهضت ملی مسکن علاوه بر فعال شدن چرخه اقتصادی استان زمینه اشتغال افزون بر سه هزار نفر هم فراهم شده است.

وی ادامه داد: اجرای طرح نهضت ملی مسکن در محدوده شهرهای تحت پوشش این اداره کل تاکنون بیش از سه هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان گردش مالی به همراه داشته است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان همچنین از پیشتازی این استان در مرحله جدید طرح نهضت ملی مسکن با آغاز  ساخت ۱۰۷۶ واحد مسکونی در آذر سال ۱۴۰۰ خبر داد و افزود: اجرای پروژه این طرح ملی در سیستان و بلوچستان بیشتر از سایر استان ها دارای مزیت است چرا که به دلیل ضعیف بودن ساختار اقتصادی در بخش های مختلف نظیر صنعت و غیره اشتغالزایی قابل توجهی را به همراه داشته است. 

اکبری از برتر بودن سیستان و بلوچستان در طرح نهضت ملی مسکن خبر داد و تصریح کرد: با اقدامات مطلوب انجام شده توسط این اداره کل این استان موفق به کسب رتبه برتر کشوری در عملیات اجرایی و تامین زمین طرح نهضت ملی مسکن  شده است. 

وی بیان کرد: همچنین علاوه بر واحدهای مسکونی در دست ساخت، در ثبت نام جدید این طرح نیز ۸۷ هزار و ۵۷۵ نفر از شهروندان استان سیستان و بلوچستان اقدام به نام نویسی کرده اند که این اداره کل به منظور اجرای هر چه سریعتر طرح، زمین برای اجرای دوسال نخست اجرای طرح را تامین نموده است و این روند همچنان تا چشم انداز تعیین شده طرح ادامه دارد.