شناسهٔ خبر: 108592 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان کاشان خبر داد:

اجرای حکم قضایی برای رفع تصرف ۲۴۶ مترمربع از اراضی شهرستان کاشان

مجتبی آراسته - اصفهان رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان کاشان با بیان اینکه اقدامات موثری در راستای حفاظت از اراضی ملی این شهرستان به عمل آمده است، گفت: با اجرا حکم قضایی ۲۴۶ مترمربع اراضی ملی شهرستان کاشان از ید متصرفان خارج شد.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ مجتبی آراسته رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان کاشان اظهار کرد: با تلاش‌های بعمل آمده ضمن تشدید در حفاظت اراضی و پیشگیری از وقوع تصرفات، در طی اجرای حکم قطعی قضایی ۲۴۶ مترمربع از اراضی ملی بخش دو کاشان از ید غیرقانونی متجاوزان خارج، رفع تصرف و به دولت اعاده شد.  

 وی ارزش ریالی این اراضی رفع تصرف شده را ۹۸۴ میلیون تومان عنوان کرد و اذعان داشت: به موجب اجرای حکم قضایی، اقدام به خلع ید، رفع تصرف و قلع و قمع مستحدثات مربوطه شد.  

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان کاشان با هشدار جدی درخصوص هرگونه تعرض و دست‌اندازی به اموال و اراضی دولتی گفت: رسیدگی به موضوع زمین‌خواری در اولویت فعالیت‌های این اداره قرار دارد و به جهت برخورد با پدیده زمین‌خواری و جلوگیری از تخریب و تصرف اراضی ملی با قاطعیت با زمین‌خواران برخورد می‌شود.      

وی با اشاره به این که تجاوز به اراضی ملی، تجاوز به حقوق همه مردم به ویژه نسل آینده این کشور است، اذعان داشت: مردم عزیز شهرستان کاشان پیش از خرید و یا اقدام به ساخت و ساز بنا، از مراجع قانونی ذی‌صلاح استعلام بگیرند. چرا که تجاوز به اراضی ملی ضمن تشکیل پرونده‌های قضایی و تخریب بنا‌های احداثی، آن ها را متحمل زیان می‌کند.  

آراسته به متعرضین به حقوق عمومی جامعه از جمله انفال توصیه کرد قبل از انجام اقدامات غیرقانونی و ارتکاب جرم به عواقب آن بیاندیشند تا از تبعات تضییع حقوق بیت المال مصون بمانند در غیر اینصورت بدون اغماض و مماشات با آنان برخورد می‌شود.