شناسهٔ خبر: 10865 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان:

بندر شهید رجایی رکورددار جذب سرمایه بخش خصوصی شد/ امضای ۱۸ قرارداد سرمایه گذاری جدید تا پایان سال

بازدید رییس بنیاد مستضعفان از بندر شهید رجایی مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان ضمن تأکید بر این مطلب که بندر شهید رجایی در بین بنادر کشور در بحث جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی رتبه نخست را دارد گفت: در حال حاضر، تعداد ۱۸ فقره قرارداد سرمایه گذاری جدید به میزان ۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در مرحله امضا با سرمایه گذاران قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، ابراهیم ایدنی در حاشیه بازدید رئیس بنیاد مستضعفان کشور از بخش های مختلف بندر شهید رجایی، در خصوص بهره گیری از ظرفیت های بخش خصوصی برای اجرای طرح های توسعه ای این بندر بیان کرد: قراردادهای سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی با هدف افزایش ظرفیت های دریایی و بندری از قبیل احداث مخازن نگهداری فراورده های نفتی و بانگرینگ، پایانه های ترانزیت و صادرات، سیلوی غلات، پایانه کانتینری و ... با مشارکت بخش خصوصی امضا می شود.

وی از انعقاد ۱۱ فقره قرارداد سرمایه گذاری به مبلغ ۱۲هزار و ۲۶۷ میلیارد ریال با اشتغال زایی ۶۰۱ نفر در سال ۹۳ سخن به میان آورد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، تعداد ۱۰ فقره قرارداد به میزان یک هزار و ۴۹۳ میلیارد ریال با اشتغال زایی ۲۷۱ نفر امضا شده است.

به گفته ایدنی، تعداد ۱۸ فقره قرارداد سرمایه گذاری به میزان ۹ هزار و ۴۴۷ میلیارد ریال با اشتغال زایی ۹۵۷ نفر در مراحل فرآیند عقد قرارداد است و پیش بینی می شود مراحل اجرایی آن ها تا پایان سال ۹۴ به پایان برسد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان تأکید کرد: علاوه بر این، بندر شهیدرجایی با جذب بیش از ۱۲ هزار میلیارد ریال سرمایه بخش خصوصی در یکسال در حوزه فعالیت های بندری رتبه نخست بنادر کشور در این زمینه در سال ۹۳ را به خود اختصاص داده است.

ایدنی درباره جایگاه ویژه بندر شهید رجایی به عنوان دروازه طلایی اقتصاد کشور اعلام کرد: این بندر سهم قابل ملاحظه ای را در حمل و نقل کشور به واسطه ترمینال های اختصاصی کانتینری، کالای متفرقه، مواد معدنی و نیز فرآورده های نفتی دارا بوده و به تنهایی ۱۰۰ درصد عملیات بانگرینگ(سوخت رسانی) به کشتی های تجاری را انجام می دهد.

ایدنی گفت: این بندر همچنین به دلیل بهره مندی از ترمینال اختصاصی مواد معدنی، سهم قابل ملاحظه ای از صادرات مواد معدنی کشور را پشتیبانی می کند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در پایان اضافه کرد: برای جذب هر چه بیشتر سرمایه گذاران داخلی و خارجی، علاوه بر تهیه بولتن و بروشور معرفی مزیت ها و اولویت های سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی، حضور در نمایشگاه ها، همایش ها و شناسایی متقاضیان سرمایه گذاری نیز در دستور کار قرار دارد./

نظر شما